Un informe del tripartit ja posava en dubte els 80km/h

Segons el document "els beneficis obtinguts de la reducció de la sinistralitat no compensen els costos generats en retards i la mesura no resulta rendible"

Un informe, que ha sortit avui a la llum, però encarregat pel tripartit el juliol del 2009 ja posava en dubte els beneficis de la zona 80 en els accessos a Barcelona. Segons el document, no es podia assegurar que la mesura hagués tingut un efecte reductor significatiu en el nombre de morts. De fet, diu que "existeix una probabilitat no menyspreable que no hagi tingut cap efecte", segons ha avançat Rac1.

El nou Govern ha tingut en compte aquest informe i dos de la Cambra de Comerç de Barcelona i del Racc per decidir posar fi a aquesta mesura de l'anterior govern. A més, a l'informe, fet pel Centre d'Innovació en el Transport (Zenit), s'aferma que "els beneficis obtinguts de la reducció de la sinistralitat no compensen els costos generats en retards i la mesura no resulta rendible", a més de qüestionar l'eficàcia de la mesura a reduir les emissions.

L'informe aborda també la gestió de la velocitat variable, que sí vol implementar l'actual Govern, i conclou que aplicar-la a les autopistes metropolitanes d'accés a Barcelona suposarà molt pocs canvis respecte a la situació inicial en termes de fluïdesa del trànsit, i "no és una mesura rendible en termes de reducció d'emissions i de la sinistralitat".

 
 

Comentaris