Puig revela que els radars de Barcelona eren "més permissius"

El govern anivellà els radars i recol•locarà aquells que siguin només recaptatoris

El Govern ha revisat els radars de l'àrea metropolitana de Barcelona perquè "tots els conductors de Catalunya tinguin el mateix nivell d'exigència", ja que fins ara els radars de l'àrea de 80km/h "eren més permissius".

I és que segons ha explicat el conseller d'Interior, Felip Puig, en la compareixença davant la comissió de Seguretat del Parlament fins ara els radars de les vies d'accés a Barcelona permetien un marge de flexibilitat "superior" als de Girona, Tarragona o Lleida, com a conseqüència de l'antiga limitació a 80 quilòmetres per hora.

"Algú va veure que la recaptació per nombre de multes pujava molt i va decidir introduir un factor diferencial en els radars", ha assegurat Puig.

Resituació dels ràdars

A més, ha insistit en què durant els propers mesos es recol•locaran tots aquells radars que es considerin únicament 'recaptatoris', i que el nombre total de radars a Catalunya creixerà.

Preguntat pel portaveu d'ICV-EuiA, Jaume Bosch, sobre les conseqüències des canvis de velocitat, Puig ha anunciat que tres i sis mesos després de l'entrada en vigor dels nous límits de velocitat, el Govern farà "una revisió crítica" de la mesura però ara ja es poden notar alguns efectes positius.

"Tenim estudis que valoren entre 2.000 i 3.000 euros el benefici econòmic diari del canvi de velocitat, només a la C-31 i la C-32", ha explicat. Un estudi que valora, segons el Conseller, "tant la reducció del temps del trajecte (13 segons per quilòmetre), com els nivells de contaminació ambiental".

 
 

Comentaris