Menys de la meitat dels usuaris de telefonia mòbil rep atenció en català

La Plataforma per la Llengua constata que s'incompleixen els acords signats entre la Generalitat de Catalunya i els principals fabricants i operadores

Plataforma per la Llengua constata que menys de la meitat dels usuaris de telefonia mòbil, un 41%, rep l'atenció en català. Segons un estudique forma part d'un treball iniciat el 2007 per avaluar el grau d'acompliment del conveni entre la Generalitat i els principals fabricants i operadores del sector de la telefonia mòbil per l'ús del català, la situació del català encara és deficitària .

Així, malgrat que el 63% dels 655 enquestats afirmen disposar d'un mòbil que inclou el català -l'any 2009 la xifra era del 44%-, en el cas de l'atenció al client personalitzada en català, només el 41% la va rebre i, sobretot, gràcies a haver-ho demanat expressament a l'operadora. "Per tant, s'ha constatat que les operadores treballen per defecte en castellà en l a majoria dels casos i si els usuaris volen emprar el català ho han de sol·licitar explícitament; això crea un greuge comparatiu entre usuaris", afirma la Plataforma en un comunicat.

En aquest sentit, la Plataforma constat que "les tres principals operadores que actuen a Catalunya i a la major part de les terres de parla catalana presenten dèficits importants en l'ús del català, essent aquests més accentuats en els casos de Vodafone i Orange que a Movistar."

 
 

Comentaris