Les 10 virtuts de la civada que et faran incloure-la a la teva dieta

 

La civada és considerada com un superaliment i se'l reconeix com un dels cereals més complets i saludables. Aquest aliment, un dels més consumits del món, darrerament es troba en molts esmorzars, postres i plats per la seva aportació de vitamina E, B6 i B5. La civada també conté ferro, seleni, manganès i coure. 

  

 

  

 

1. La civada facilita el trànsit intestinal i evita el restrenyiment, mentre que la seva fibra insoluble redueix els àcids biliars. 

  

 

  

 

2. En ser el cereal amb més proteïnes fomenta la producció i el desenvolupament de teixit nou en l'organisme.

  

 

  

 

3. Conté aminoàcids essencials que ajuden a estimular el fetge, de manera que és capaç de fer que aquest òrgan produeixi lecitina, el què fa depurar els compostos pesats de l'organisme.

  

 

  

 

4. La seva fibra soluble beneficia les persones amb diabetis, afavorint la digestió del midó estabilitzant dels nivells de sucre, sobretot després de dinar.

 

  

 

5. Aporta substàncies d'origen vegetal que ajuden a prevenir el risc de càncer.

  

 

  

 

6. Les seves vitamines B, faciliten com pocs el bon funcionament del sistema nerviós central.

  

 

  

 

7. També és capaç de prevenir l'hipotiroïdisme, gràcies al iode, el mineral encarregat de fer funcionar correctament la tiroide.

    

  

 

8. Amb el seu calci ajuda a combatre la desmineralització òssia.

  

 

  

 

9. Els carbohidrats d'absorció lenta que aporta es tradueixen a un efecte sacietat més prolongat i un major control dels nivells de sucre en la sang.

  

 

  

 

10. És una molt bona font de greixos insaturats omega 6, el que ajuda a disminuir el colesterol dolent.

 

Comentaris