L'OCU llença una campanya per reclamar les indemnitzacions per les afectacions de Ryanair

L'organització de consumidors calcula que hi poden haver uns 400.000 afectats

 

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha engegat una campanya per reclamar les indemnitzacions corresponents dels afectats per les cancel·lacions de vols de Ryanair degudes a una vaga. Com apunten, a més de les compensacions a les quals els usuaris tenen dret de manera automàtica per la cancel·lació d'un vol, pot ser que l'usuari tingui dret a què l'indemnitzin per altres conceptes.

 

Com expliquen, quan es cancel·la un vol o es produeix un gran retard, sigui o no sigui responsabilitat de la companyia aèria, els usuaris tenen dret a informació, assistència i una compensació, que varia en funció de la distància i el destí (entre 250 i 600 euros), excepte en algunes excepcions, com l'avís amb més de 14 dies, per exemple.

 

 

D'aquesta manera, tot i que les companyies consideren que una vaga és una circumstància excepcional, la justícia no ho veu així: les vagues de persones no es poden considerar excepcionals, ja que la seva gestació és de domini públic, i la companyia ja de prendre mesures per evitar molèsties als usuaris.

 

Comentaris