El segment al qual pertany ara el nou urbà de Ford mou de l’ordre de 410.000 vehicles a Europa i els fabricants calculen que les vendes d’aquest nínxol depassaran el 34 % del total, en els pròxims tres anys. Potser per això el Ka no te res a veure amb el que hi havia fins ara. Dissenyat a Brasil i fabricat a la Índia, creix en dimensions, es ven exclusivament en carrosseria de cinc portes i només impulsat per un motor de gasolina atmosfèric, amb potències de 70 o 85 CV.

El disseny de l’allargassat urbà de Ford, però, segueix la línia fresca i moderna  marcada pel nou Fiesta. Els trets arrodonits de la seva carrosseria porten el segell inconfusible de la marca de l’òval amb la graella davantera cromada, fars oblics i arestes al capó i als laterals. Enfrascat directament en la lluita del segment B calca la batalla del Fiesta (2,489 metres), de qui pren la base i guanya uns mil.limetres d’alçada, tot i ser 6 cm. més curt. Rivalitza amb l’Opel Karl, el Fiat Panda o Hyundai i10, a qui depassa en mesures, per bé que hi pot haver potencials compradors del Dacia Sandero o l’Skoda Fabia que segur que el tindran en consideració. Especialment perquè el nostre protagonista presenta una habitabilitat de bandera en relació a l’espai reservat al l’alçada respecte del sostre i al dels ocupants del darrera. A dins del Ka hi acomodarem bé quatre adults que viatjaran en un ambient de franca qualitat ambiental. 

 

El panell d’instruments ofereix la informació necessària. És funcional i modern i duu indicadors fàcils d’interpretar, una profusa botoneria i una pantalla de vuit polzades centrada al mig. L’interior amaga una pila de buits portaobjectes, fins a 21 i inclou l’anomenat MyFord Dock que permet guardar, col·locar i carregar dispositius electrònics, mòbils de darrera generació i sistemes de navegació. El volant es regula en alçada i profunditat a l’igual que el seient del conductor. Una menció especial mereix el buit portaobjectes que reposa a l’esquerra del quadre de comandaments (accessible només amb la porta oberta, segons la marca, per a guardar-hi objectes de valor) o l’espai reservat a l’interior de les portes davanteres. No duu ni fre d’emergència per evitar col·lidir en àmbit urbà ni sistema Start-Stop però ho compensa amb alguns elements impropis d’aquest segment, com ara els coixins de seguretat d’efecte cortina al darrera, l’assistent d’arrencada en pendent o l’ordinador de bord amb limitador de velocitat. L’equipament inclou retrovisores i para-cops pintats en el mateix color de la carrosseria, antiboires, sistema ABS amb ESP, sensor de pressió dels pneumàtics, tancament centralitzat amb immobilització antirobatori, llums de frenada d’emergència i presa de corrent de 12V. L’acabat superior afegeix aire condicionat amb tecnologia SYNC, vidres tintats, presa USB, pantalla a color i comandaments al volant per gestionar també les trucades de veu.

 

 

 

El maleter del nou utilitari de Ford reserva 270 litres, un xic menys que la mitjana de la competència. L’accés a aquest compartiment només es pot fer a través del   comandament o, si som a l’interior, prement un  botó situat a l’esquerra del volant. A aquest inconvenient s’hi afegeix l’alçada : el terra (sota del qual podrem dur opcionalment una roda de recanvi de les d’emergència) queda una mica massa avall i pot arribar a complicar certes operacions de càrrega. Afortunadament, podrem plegar asimètricament 60/40 els respatllers dels seients posteriors si hem de portar objectes voluminosos i comptarem amb dos punts d’ancoratge Isofix per a cadiretes infantils.  

 

Mecànicament, hereta un dels motors Duratec del Fiesta : el quatre cilindres de gasolina d’1,2 amb potències de 70 o 85 CV. Una giny especialment discrets en el capítol de la  rumoriositat que arriba inexorablement associat a un canvi manual de 5 velocitats, ràpid i agradable d’accionar. No és un motor especialment prestacional. Li cotsa una mica pujar de voltes però resulta ideal per circular dins les grans ciutats i agafar ocasionalment vies més ràpides. Les seves proporcions contingudes afavoreixen els estacionaments impossibles Aboca mitjanes per sota dels 6 litres i, en el dia a dia s’agraeix l’assistència electrònica de la direcció que munta, l’òptima distància entre eixos del la carrosseria i la geometria de les suspensions (amb molles i estabilitzadora inèdites), que permeten assimilar millor les irregularitats de l’asfalt sense perdre pràcticament confort.

 

Els preus del Ford Ka bàsic se sitúa al voltant dels 9900 euros, però afegint el pack ‘cool’ (que inclou aire condicionat i ràdio bluetooth entre altres elements) i amb els descomptes promocionals podríem arribar a estalviar-nos quasi 1000 euros.

 

A favor

 

– Agilitat en itineraris urbans

– Direcció mil.limètrica

– Aprofitament de l’espai interior

 

En contra

 

– Obertura del maleter

– Absència del sistema start&stop

– Pilar A intrusiu en certes maniobres

   

FITXA TÈCNICA:

 

Motor: Davanter Transverasl Duratec 1.193 c.c.  85 CV. gasOLINA

 

Tracció: Davantera

 

Canvi: Manual 5 vel.

 

Frens: Discs vent/tambor.

 

Vel. màx: 169 Km/h

 

Accel  0 a 100 Km/h: 13,3 s.

 

Consum mitjà: 5,3 litres

 

PREU: 9.900 euros.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa