Els americans ja ho han provat

EUA va rebaixar fa 36 anys el límit de velocitat i van comprovar que no s'estalviava ni millorava la qualitat de l'aire

Els nord-americans ja ho han provat i no funciona. Reduir el límit de velocitat no ajuda a estalviar en el consum de benzina, no millora la qualitat de l'aire i ni tan sols ajuda a reduir els accidents, aquesta es la seva conclusió.

Segons Robert Sinclair, portaveu de l'Associació Americana de l'Automòbil, una entitat equivalent al RACC que compta amb més de 51 clubs als EUA, el 1974, en plena crisi del petroli, el govern federal va imposar rebaixar el límit de velocitat de 65 milles per hora (105 km/h) a 55 milles per hora (88 km/h) per estalviar en el consum de combustible.

Estudis independents van estimar que amb aquesta mesura, que ara també ha aplicat el govern espanyol a tot l'Estat, la rebaixa de la velocitat a 120 a 110 km/h, es va estalviar només un 1% del consum energètic. Tretze anys després es va tornar a les 65 milles per hora.

De fet, segons un estudi citat per Sinclair, datat del 1998, quan es va reestablir la velocitat a 65 milles per hora els accidents de cotxe van disminuir fins a un 23%. "La idea que anar ràpid és perillós es va provar que era falsa", comenta el portaveu de l'AAA, que afegeix que un des factors més determinats en els accidents de trànsit és "si la gent porta o no el cinturó de seguretat".

 
 

Comentaris