Barcelona multarà els ciclistes que circulin per les voreres a partir de gener

L'Ajuntament aixeca la moratòria que ho permetia perquè la ciutat ja compta amb més de 200 quilòmetres de carril bici

 

L'Ajuntament de Barcelona multarà els ciclistes que circulin per les voreres de la ciutat partir de 2019, només amb l'excepció d'aquelles que tinguin més de cinc metres i hi hagi tres metres d'espai lliure. El consistori aixecarà la moratòria sobre els desplaçaments en bicicleta per voreres de més de 4,75 metres, que són les dels districtes de l'Eixample i de Sant Martí, a partir de l'1 de gener de l'any que ve. Les sancions oscil·laran entre els 100 i els 500 euros. Els menors de dotze anys acompanyats sí que podran seguir circulant per les voreres més amples de la capital. Segons la tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, "la ciutat està preparada" per posar fi a la moratòria, ja que, un cop incorporats tretze nous carrils bici, Barcelona comptarà amb més de 200 quilòmetres de xarxa ciclable.

 

A partir de l'any vinent, doncs, les bicicletes podran circular en voreres de 4,75 metres tan sols quan el carril bici estigui situat en vorera, o el ciclista es desplaci de nit. Els desplaçaments de bicicletes es permetran tan sols quan l'ample de la vorera sigui superior a 5 metres i hi hagi un espai lliure de 3 metres per a passar-hi.

 

Segons l'Ajuntament, més del 90% de la població barcelonina disposa d'un carril bici a menys de 300 metres de casa seva. Des de principis de 2018 s'han posat en servei un total de 22 nous carrils bici i connexions de la infraestructura ciclista, ocupada amb uns 200.000 desplaçaments diaris.

 

"Hem fet i seguim fent una aposta per la bicicleta", ha afirmat Sanz, que, alhora, ha reconegut que l'augment del seu ús ha provocat "tensions" i "problemes de convivència" amb els altres usuaris de la via pública. "La nostra prioritat és resoldre la circulació de la millor manera i que tothom tingui clar per on circular", ha afegit. L'Ajuntament no ha proposat cap mesura específica, de moment, per adreçar la polèmica generada amb l'aparcament de bicicletes de lloguer.

 

La tinenta d'alcalde ha recordat que a l'inici de mandat hi havia 116 quilòmetres de carril bici a Barcelona i a setembre de 2018 la ciutat consolidarà els 200 quilòmetres d'infraestructura ciclista, incloent-hi carrils bici i itineraris ciclistes. Preguntada per què el govern no havia assolit l'objectiu marcat al principi de la legislatura d'arribar als 300 quilòmetres de carril bici, Sanz ha respost que el que cal ara és "consolidar" la xarxa existent.

 

 

Al seu torn, el gerent adjunt de Mobilitat Manuel Valdés ha resumit les tretze noves rutes ciclistes que l'executiu municipal té previst acabar en els mesos vinents. Entre els que estan en execució o a punt d'iniciar les obres, hi ha la connexió entre Rambla Onze de Setembre i l'Avinguda Meridiana, una artèria que ara també comptarà amb carril bici entre Glòries i el carrer Mallorca. Entre altres actuacions presentades, destaca, a més, l'eix horitzontal que connectarà la Gran Via de les Corts Catalanes amb el passeig de la Zona Franca o i les obres a l'Avinguda Diagonal a l'alçada de la plaça Maria Cristina i de la plaça de Pius XII.

 

Després de l'estiu es duran a terme les obres de construcció del carril perimetral de la Zona Franca, que connectarà amb el carril bici del Parc Logístic, de l'eix que va des d'Avinguda Diagonal, per la banda muntanya, fins als carrils bici d'Avinguda Xile, el carril bici bidireccional entre Avinguda Doctor Marañón i el Carrer de Sants i, per últim, la reestructuració de les calçades laterals de la plaça Letamendi i per adequar els passos de ciclistes al Carrer Aragó.

 

Comentaris