El màrqueting amb 'influencers' adquireix força en la publicitat davant la crisi del coronavirus

Els prescriptors digitals han experimentat un 76% d'increment en el nombre de 'm'agrades' acumulats

La crisi del coronavirus està colpejant la immensa majoria de les activitats econòmiques i la publicitat no és una excepció, si bé en el cas d'aquest sector el màrqueting amb 'influencers' no només manté el seu nínxol d'activitat, sinó que l'està ampliant com conseqüència de l'increment de l'ús de les xarxes socials i les plataformes de 'streaming' a causa de la quarantena i el distanciament social.

Segons les dades de Telecom, durant els quatre primers dies de l'estat d'alarma a Espanya l'ús de WhatsApp va augmentar un 62%, el 'gaming' un 100%, l'ús de videoconferències un 110% i el 'streaming' en vídeo, un 20%.

El màrqueting d''influencers' en xarxes socials, per la seva banda, també s'ha vist impactat de manera positiva. Segons Luis Díaz, CEO de l'agència d'influencer màrqueting H2H, "els prescriptors digitals han experimentat un 76% d'increment en el nombre de 'm'agrades' acumulats en els seus espais publicitaris a Instagram en les últimes dues setmanes. A TikTok, el creixement ha estat d'un 27% en interaccions al març respecte al febrer. Aquests augments es produeixen com a conseqüència de l'increment en l'ús de xarxes però, també, per la necessitat del públic usuari de xarxes de mantenir-se connectat amb altres persones en aquests moments".

És precisament en aquesta necessitat d'estar socialment connectat on els 'influencers' han experimentat aquest auge davant d'una crisi com l'actual, ja que mantenir un flux de comunicació constant contribueix a tenir la sensació de normalitat dins de les noves circumstàncies.

Una altra de les causes de l'èxit del màrqueting amb 'influencers' pot tenir motivacions purament econòmiques i operatives. La reducció de la mobilitat i el confinament han fet que milers de marques s'hagin vist obligades a adaptar els seus pressupostos de publicitat a la nova realitat, ja que moltes de les partides inicials (publicitat exterior, patrocinis, esdeveniments ...) s'han vist limitades.

Els mecanismes de l''influencer màrqueting' permeten la generació de contingut sense sortir de casa i sempre d'acord amb el protocol, cosa que no és possible per a altres palanques del màrqueting convencional.

 

A més, des d'una perspectiva sociològica, els ciutadans es van adaptant a la nova situació, instaurant noves rutines i acceptant les regles que es van establint i els 'influencers' són un mitjà de publicitat que, per les seves característiques, pot acoblar-se amb rapidesa al nou ritme de la societat i influir-hi.

La crisi també ha posat de manifest el potencial dels 'influencers' com a eina de comunicació, més enllà d'interessos comercials, i de fet el ministeri de Sanitat va contactar amb diversos dels perfils més reconeguts a Espanya per convèncer els joves de la necessitat de no sortir de casa seva.

 

Comentaris