El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Innovamat ofereix de franc la seva plataforma per aprendre matemàtiques des de casa
  • CA

Davant del tancament d’escoles que la Generalitat va portar a terme el passat 12 de març, amb motiu del coronavirus, els impulsors d’Innovamat, la proposta per ensenyar matemàtiques competencials i manipulatives pels a Infantil i Primària, ha posat en marxa dues iniciatives dirigides als alumnes i les seves famílies per continuar l’aprenentatge de les matemàtiques mentre duri el confinament.

Així doncs, Innovamat ha obert de manera gratuïta la seva App, ‘bmath’, amb la proposta d’activitats senzilles, profusament il·lustrades, interactives, i de no més de 25 minuts de durada, perquè els nens repassin i posin en pràctica els conceptes i les operacions matemàtiques ja apreses, i al mateix temps puguin avançar en el coneixement de noves habilitats en aquesta matèria.

Des del 16 de març ja s’han realitzat més de 52.000 descàrregues de l’app i es registren més de 10.000 usuaris actius al dia. Les propostes estan classificades i adaptades a cada nivell d’aprenentatge, des de P3 fins a 6è de primària.

Així mateix, s’ha creat un blog per compartir idees i propostes per fer a casa, en família, que utilitzant moltes vegades treballs manuals de retallar i pintar també contribueixin a fomentar els coneixements competencials de les matemàtiques. El blog, que compta amb el suport del Ministeri d’Educació, ja ha rebut més de 10.000 visites úniques.

 

Formació en directe per a docents

Innovamat també ha organitzat un pla de formació per a docents en la seva proposta de matemàtiques competencials i manipulatives. També de franc i a través de YouTube s’imparteixen sessions de diverses vies per “ensenyar” matemàtiques en totes les seves vessants competencials als alumnes d’Infantil i Primària. Fins al moment el pla compta amb més de 13.000 docents inscrits i la primera sessió ja té més de 24.000 visualitzacions

 

Què és Innovamat

Es tracta d’una proposta curricular de matemàtiques flexible que pretén substituir el llibre de text tradicional per aprenentatges significatius en aquesta matèria mitjançant la manipulació de materials, la descoberta, la conversa i l’intercanvi d’estratègies. La iniciativa va néixer el 2017 de la combinació de l’entusiasme d’un jove equip d’enginyers i mestres amb l’experiència d’experts en didàctica de les matemàtiques de la Universitat Autònoma de Barcelona. Avui dia ja és el sistema d’ensenyament de les matemàtiques curriculars en 370 escoles de Catalunya (el 15% de les escoles catalanes) i ha començat a implementar-se en altres centres educatius d’arreu de l’Estat, el que suposa que 42.000 infants dels nivells d’Infantil i Primària estiguin ara aprenent matemàtiques en aquesta proposta.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa