Innovamat emprèn accions per reduir l’impacte del confinament en l’aprenentatge dels infants

Davant del tancament dels centres educatius del país per culpa de la crisi del coronavirus, Innovamat s’ha plantejat com pot contribuir a minimitzar l’impacte que aquest fet provoca en els 42.000 infants que aprenen matemàtiques amb aquesta plataforma. Innovamat és una proposta de matemàtiques competencials i manipulatives per a l’aula de primària que és present en més de 370 escoles d’arreu del territori (el 15 % de les escoles catalanes).

Així, la plataforma ha dut a terme tres línies d’acció principals: obrir l’accés a la seva plataforma digital autoadaptativa de pràctica setmanal mentre duri la crisi sanitària; crear un blog on compartir idees i propostes per fer a casa, en família, amb infants des de P3 fins a 6è de Primària; i organitzar una pla de formació docent al llarg del confinament a partir d’una formació didàctica de matemàtiques per a mestres d’infantil i primària en directe a través de YouTube.

 

Innovamat és un projecte nascut el 2017 que combina un jove equip d’enginyers i mestres amb l’experiència d’experts en didàctica de les matemàtiques de la UAB. Al voltant de les seves idees, s’ha dissenyat una proposta curricular de matemàtiques flexible, que pretén substituir el llibre de text tradicional tot apostant per una transformació de l’aula de matemàtiques que la consolidi com un espai on construir aprenentatges significatius mitjançant la manipulació, la descoberta, la conversa i l’intercanvi d’estratègies.

 

Comentaris