Inditex, Santander, El Corte Inglés, Mercadona i Telepizza, les marques que més fan contra el virus

Ho diu l'estudi 'El consumidor espanyol durant el confinament' elaborat per More Than Research i Toluna

Inditex, Santander, El Corte Inglés, Mercadona i Telepizza són les marques que els consumidors perceben que més fan per a lluitar contra el Covid-19, segons els resultats de l'estudi 'El consumidor espanyol durant el confinament', elaborat per More Than Research i Toluna.

Aquestes cinc companyies són les marques més citades de manera espontània quan es pregunta per les que més estan ajudant a la societat en aquests moments, davant la crisi sanitària, social i econòmica que ha generat el coronavirus.

El 42,2% dels enquestats cita a Inditex quan es planteja aquesta qüestió, al Santander el 6,5%, al Corte Inglés el 5,5%, a Mercadona el 4,9% i a Telepizza el 4,3%.

En qualsevol cas, la pràctica totalitat dels espanyols, el 93,3% dels entrevistats en l'estudi, considera positiu l'esforç que estan realitzant les marques, i només un 6,7% entén que no és així.

De fet, el 75,3% indica que les iniciatives dutes a terme per l'empresa privada tenen un efecte positiu en la imatge de marca, no existint diferències significatives per edat i sexe.

Quan es demana als consumidors consultats que esmentin de manera espontània les marques que estan contribuint a minimitzar l'impacte del coronavirus, Zara (Inditex) és la marca més citada (51,1%), per davant del Banc Santander (11,1%), el Reial Madrid (10,1%), Telepizza (7,4%) i El Corte Inglés (7%).

A continuació, se situen els 'equips de futbol/futbolistes/esportistes', amb un 6,3%; BBVA, amb un 4,7%; Mango, amb un 3,7%; Decathlon, amb un 3,6%, i Mercadona, també amb un 3,6%.

LA SALUT, EL MÉS IMPORTANT

A més, l'estudi revela que el contagi de familiars o amics és la principal preocupació derivada del coronavirus, ja que el 75,2% el cita en primer lloc. El col·lapse del sistema sanitari és mencionat per un 59,6%, el nombre de contagis i morts pel 56,6%, la salut pròpia pel 50% i no poder fer front a futures despeses pel 36,6%.

La possibilitat de perdre la feina a conseqüència de la pandèmia té un major impacte en el grup d'edat comprès entre els 30 i 40 anys (36%).

L'estudi es basa en les respostes obtingudes de 972 entrevistes a individus majors d'edat amb quotes de sexe, edat i comunitats autònomes representatives del total de l'Estat. Les entrevistes 'online' es van realitzar del 27 al 29 de març de 2020, amb un error mostral fixat en el ±3,25% per a dades globals.

 
 

Comentaris