El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El Síndic demana que el nou curs sigui presencial per a tothom
  • CA

El Síndic de Greuges demana al Departament d’Educació que planifiqui el nou curs escolar de forma que sigui presencial per a tothom, evitant la modalitat híbrida. També reclama un pla específic per als centres d’alta complexitat. En un informe, alerta que molts alumnes desfavorits no han pogut seguir l’activitat lectiva de manera adequada durant aquestes últimes setmanes. L’activitat lectiva a distància, conclou, no garanteix els aprenentatges. El Síndic aposta, però, per mantenir aquesta modalitat educativa en el que queda de curs, reservant l’obertura de centres per garantir l’atenció de situacions de més vulnerabilitat i d’impossibilitat de conciliació, així com per a la preparació de proves com la selectivitat.

En un informe titulat ‘Els centres educatius amb elevada complexitat davant la crisi derivada de la covid-19’, el defensor constata que molts alumnes no han pogut seguir l’activitat lectiva a distància, no només per problemes de connectivitat, sinó també per dèficits d’acompanyament familiar i per problemes de desafecció escolar accentuats en l’actual situació de confinament. És precisament per aquest motiu que el Síndic creu que la modalitat no presencial o semipresencial no es pot mantenir de cara al curs 2020-2021.

Segons el Síndic, cal fer tot el possible per iniciar el curs en modalitat presencial per a tot l’alumnat, utilitzant si cal la xarxa d’equipaments de l’entorn de les escoles, perquè l’activitat lectiva a distància, insisteix, no garanteix el bon funcionament del currículum per al conjunt de l’alumnat. Tampoc considera òptim l’activitat lectiva per torns en dies alterns, i recorda que es pot modificar l’horari escolar per ampliar la capacitat d’atenció en grups més reduïts.

En aquest retorn el proper curs, demana que es faci un pla específic en el cas dels centres amb elevada complexitat. Si cal aplicar mesures de distanciament social, l’informe subratlla que caldrà buscar espais alternatius, com ara escoles properes amb menys concentració d’alumnat socialment desfavorit o equipaments municipals.

En aquesta línia, aposta per incrementar plantilles i recursos en els centres de gran complexitat per garantir la igualtat d’oportunitats respecte a l’alumnat escolaritzat en altres escoles. Així, el defensor planteja que el pla de desconfinament tingui mesures de discriminació positiva específiques per aquest tipus de centres. Creu que cal incrementar les dotacions de personal docent, amb assignacions de professionals de l’àmbit social (tècnics d’integració social, educadors socials, treballadors socials), de l’àmbit de la salut (psicòlegs, logopedes) i de figures professionals com les dels promotors escolars o el personal tècnic d’integració social.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa