Podemos, el partit que més diners gasta a Facebook en campanya electoral

VOX i PP s’adrecen fonamentalment a homes, mentre que la publicitat d’ERC i JxCat s’adreça a un públic més mixt

Podemos, PSOE, Ciudadanos, PP i Esquerra Republicana. Així s’ordenen de major a menor els partits que es presenten en aquestes eleccions en funció dels diners que en aquesta campanya s’han gastat en publicitar-se a les xarxes de la companyia de Mark Zuckerberg: Facebook i Instagram. VOX, Junts per Catalunya i CUP no s’han gastat ni un euro.

Així es recull a l’última actualització de la ‘Biblioteca d’anuncis’ que Facebook ha posat en disposició de tot el públic. Es tracta d’una plataforma “transparent” que proveeix dades sobre pàgines de la xarxa social i que mostra quants diners s'ha gastat i a qui s’ha dirigit cada anunciant.

Aquests són els diners que els partits polítics que es poden votar a Catalunya aquest 10-N s’haurien gastat almenys fins aquest dijous 7 de novembre de 2019 segons les dades de Facebook:

  • Podemos: 91.624€
  • PSOE: 28.624€
  • Ciudadanos: 25.080€
  • PP: 10.029€
  • ERC: 1.640€
  • 0€ per part de VOX, JxCat i CUP

Destaca la gran diferència de diners invertits entre el partit de Pablo Iglesias i la resta de formacions polítiques. De fet, Podemos és el partit que més ha invertit en aquesta xarxa social en els darrers mesos: des de març fins a novembre, que és el que recull la plataforma. Concretament, ha gastat 824.537€.

En segon lloc apareix Ciudadanos, havent invertit en les xarxes de Zuckerberg 350.227€ en els darrers 8 mesos. El segueix el PP amb 261.281€, el PSOE amb 177.117€, ERC amb 59.739€, JxCat amb 15.427€ i VOX amb 709€.

 

Podemos per les dones, VOX i PP pels homes

Si situéssim tots aquests partits polítics en l’eix ideològic Esquerra-Dreta, veuríem que la publicitat dirigida a un públic específic no coincideix necessàriament en l’eix Dona-Home, assumint que la dreta es dirigeix més a l’home i l’esquerra més a la dona. Podemos és el partit amb la publicitat que acabaran visualitzant més dones, però el segueix el partit d’Albert Rivera. La publicitat de Ciudadanos també la visualitzen més dones que homes. De fet, tant els taronges com els morats tenen anuncis que es dirigeixen exclusivament a elles, cosa que també passa -no en tanta mesura- amb el PSOE. Aquests tres partits són els únics que en publicitat a Facebook tenen un públic més femení que masculí. 

 

Pel que fa a Esquerra Republicana i Junts per Catalunya, totes dues formacions independentistes tenen un públic força paritari. Quan s’observa quines tipus de persones han visualitzat els seus anuncis, es pot comprovar com hi ha força igualtat entre homes i dones. PP i VOX també es dirigeixen a les dones, però són molts més els homes que han acabat amb els anuncis d’aquests dos partits de dreta a les seves pantalles.

 

Sense anuncis de política a Twitter

El fundador i director executiu de Twitter, Jack Dorsey, va anunciar fa uns dies que la seva xarxa social ha decidit no publicar cap anunci relacionat amb la política a cap país del món. “L’abast d’un missatge polític hauria de ser una cosa que es guanya, no una cosa que es compta”, escrivia en una piulada.

 

 

Comentaris (2)
Otro Jorge Fa 6 dies
Tanto gasto y solo les ha servido para perder otros siete escaños,en 2016 tenían 71 y mira por donde van ya,pero ninguno dimite,hay que acabar de pagar la casa.
Uff Fa 10 dies
Todo este dinero serviria para cosas sociales no!!! Colau