Moncloa admet que ignora si les seves campanyes d’imatge d’Espanya funcionen

Exteriors assegura que “encara s’està avaluant el resultat d’una experiència pilot”

El govern de Pedro Sánchez no té gens clar si els esforços diplomàtics, econòmics i de propaganda per millorar la imatge d’Espanya funcionen. Així ho ha admès en una resposta parlamentària al diputat d’EH Bildu, Jon Iñarritu, que va demanar explicacions sobre les campanyes d’imatge contractades per l’aleshores ministre d’Exteriors Josep Borrell.

 

En concret, Iñarritu va reclamar els resultats de la campanya a l’agència  Glover Park Group, de 15.000 euros mensuals, contractada a través de l’ambaixada d’Espanya a Washington. El motiu, segons el llavors ambaixador Santiago Cabanas, era “reforçar la nostra política de comunicació en una època que prevèiem complicada’,  sobretot per l’ofensiva que l’Estat havia dut a terme contra l’independentisme. Així mateix va demanar els resultats de les campanyes similars que es van contractar a Bèlgica, França, Alemanya, Suïssa, Regne Unit i Mèxic. “Estats que es van triar per la seva especial rellevància per Espanya”, assegura la resposta del govern espanyol.

 

 

Segons, la Moncloa van ser contractes de durada inferior a un mes, sotmesos a la legalitat pública i dels que “encara s’està avaluant el resultat de l’experiència pilot”. “Va ser un projecte públic per a la promoció de la imatge d’Espanya als diferents països”, insisteix la resposta.

 

Comentaris