Espanya és el segon estat de la UE més exposat a "pràctiques de comerç deslleials"

Els consumidors espanyols tenen menys coneixement dels seus drets, confiança i seguretat en les compres que la mitjana europea

La Comissió Europea (CE) ha publicat aquest dimarts un informe que assenyala que els espanyols són els segons consumidors europeus més exposats a pràctiques comercials deslleials per part de comerciants estatals, només superats pels croates. El 'Marcador sobre les Condicions dels Consumidors' també apunta que Espanya està per sota de la mitjana europea en l'índex de les condicions dels consumidors, però que, alhora, els consumidors espanyols són dels que menys obstacles han trobat a l'hora de fer compres més allà de les fronteres estatals. No obstant això, la CE afirma que a la UE "la confiança dels consumidors en la compra online s'ha incrementat espectacularment".

"Espanya té la segona proporció més alta de consumidors de la UE que han estat exposats a pràctiques de comerç deslleials per part de comerciants estatals", diu l'informe. En aquesta qüestió, l'Estat espanyol se situa lluny de les xifres d'Àustria, Irlanda i Luxemburg, els estats menys exposats a aquestes pràctiques.

 

 

A més, l'informe mostra que, contràriament a la dinàmica europea, el coneixement i la confiança dels consumidors a l'Estat espanyol ha caigut en més d'un punt respecte a l'any anterior. En canvi, la mitjana europea pel que fa al coneixement i la confiança ha augmentat en més de quatre punts respecte al 2016, una tendència a l'alça que segueixen la majoria dels estats de la UE.

Respecte a la seguretat en les compres, la mitjana espanyola també és molt inferior a l'europea. Tanmateix, els consumidors espanyols són dels europeus que menys obstacles s'han trobat a l'hora de fer una compra en un altre país.

 

 

L'informe de la CE també assenyala que a la UE són cada vegada més "els consumidors que compren a través d'Internet" i que "la confiança en les compres a través d'Internet s'ha incrementat espectacularment". "La confiança en les compres per Internet s'ha gairebé multiplicat per dos en els darrers deu anys", ha afirmat la comissària de Consumidors, Vera Jourová.

 

 

No obstant això, l'informe reconeix que "encara hi ha obstacles importants que impedeixen que el comerç digital es desenvolupi en ple potencial" i que "els comerciants són els més menys disposats a vendre productes a través d'Internet a altres països de la UE", tal com ha reconegut la comissària de Consumidors. Jourová ha assegurat que "les principals preocupacions dels comerciants són l'elevat risc de frau, les diferències en les regulacions estatals d'impostos, en les lleis de contractació estatals i en les lleis dels consumidors".

 

 

Segons Jourová, "la demanda a Europa de compres per Internet està augmentant, però l'oferta no". La comissària de Consumidors ha insistit que la seva prioritat "és millorar la confiança dels consumidors i dels comerciants en el mercat digital únic". Jourová ha reiterat que "el següent pas és incrementar la confiança dels comerciants" i que "el desafiament és animar més empreses a que responguin a la creixent demanda".

 

Comentaris