El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
El Corredor Mediterrani estarà plenament operatiu el 2020
  • CA

El Corredor Mediterrani entre la frontera francesa i Algesires estarà “plenament operatiu” el 2020, segons ha anunciat aquest dimecres el ministre de Foment, José Blanco, durant la presentació de l’estudi tècnic d’aquest eix, que implicarà una inversió pública de 51.300 milions.

Blanco ha concretat que l’obra es posarà en marxa de manera progressiva, i que s’ha iniciat el procés per licitar tot el tram d’alta velocitat entre València i Tarragona per un import superior als 5.200 milions mitjançant finançament públic i privat.

El ministre i el president de la Generalitat, Artur Mas, ha coincidit a destacar que aquesta obra visualitza l’aposta per un model d’Espanya descentralitzat i allunyat de la concepció centralista de l’Estat on tot partia del ‘quilòmetre zero’ de Madrid.

Tant Blanco com Mas, així com els representants de la resta de governs autonòmics pels que discorrerà l’eix, València, Múrcia i Andalusia, han destacat el potencial que tindrà: transportarà persones i mercaderies, i unirà territoris que generen el 40% del PIB estatal.

En total, 1.300 quilòmetres que uniran ciutats i els grans ports en ample de via internacional, i pels que circularan trens de fins a 750 metres de longitud.

Blanco ha posat èmfasis a ressaltar que el corredor serà una realitat que no es farà a costa d’altres grans eixos que reivindiquen altres comunitats: el del Cantàbric i l’hispano-francès a través dels Pirineus aragonesos.

Aquest any, l’Estat ha previst dedicar a obres d’aquest corredor més de 1.600 milions, fet que suposa un terç de tota la inversió ferroviària en alta velocitat, i la infraestructura anirà entrant en funcionament per trams.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa