Campanya multiorgàsmica

Alguns partits utilitzen propostes transgressores per impactar en els mitjans de comunicació, mobilitzar les seves bases i atreure votants

Falta pràcticament una setmana per a les eleccions i els partits recórren a iniciatives transgressores per aconseguir notorietat i situar-se en l'epicentre de la campanya. A través de diverses plataformes d'Internet i xarxes socials -com Youtube, Facebook o Twitter-, alguns partits han difós propostes atrevides per obtenir ressò als mitjans, mobilitzar les bases i atreure votants.

Si dimarts el PP publicava un vídeojoc protagonitzat per la candidata popular, Alícia Sánchez-Camacho, on disparava "bombes d'idees" contra immigrants il·legals i independentistes, en els últims dos dies les joventuts del PSC i i la cap de llista d'Alternativa de Govern, Montserrat Nebrera, han utilitzat l'erotisme en els seus espots per cridar l'atenció.

El PP rep 25.000 visites al web en una tarda pel seu vídeojoc

De moment, Alícia Croft ha estat retirat per l'"error" de combatre els ‘sense papers', però la polèmica ha generat reaccions de totes bandes i la web dels populars, on estava penjat el vídeojoc, va rebre durant la tarda de dimarts 25.000 visites, quan habitualment registra entre 500 i 700 consultes diàries, han detallat fonts de la formació. L'allau d'entrades va col·lapsar la pàgina i dimecres només funcionava a estones.

Així mateix, la branca juvenil dels socialistes catalans va emetre un espot que comparava tenir un orgasme amb votar el seu candidat, José Montilla. "Votar és un plaer", conclou el vídeo que mostra una noia en un col·legi electoral que, després d'agafar la papereta del PSC, té un orgasme quan introdueix el sobre a la urna. 

El líder de la JSC, Javi López, va admetre que volen "donar vitalitat" a la campanya i "guanyar notorietat" entre els votants indecisos amb una peça "divertida" i sense contingut polític directe. En dos dies, aquest anunci ha registrat més de 24.000 visites a Youtube, fins ahir a les dotze de la nit.

L'anunci ‘porno' de Nebrera, 44.000 reproduccions en un dia

No obstant, l'espot de Nebrera quasi ha doblat aquesta xifra en un dia. Entre gemecs, una càmera busca, entre roba tirada al terra i un llit sense fer, a una parella fent l'amor. Després, apareix la candidata i adverteix: "Si haguéssim volgut fer un escàndol per sortir als mitjans de comunicació, jo m'hauria tret la tovallola, però nosaltres pensem que en política no tot s'hi val".

"Hem fet aquest vídeo per intentar superar el silenci al que ens sotmeten els mitjans de comunicació", apareix escrit al final de l'anunci. El cop d'efecte de la cap de llista liberal ha estat contundent. Tots els diaris digitals van penjar l'espot i, només ahir, va rebre més de 44.000 reproduccions.

Més atrevit va ser el candidat de Ciutadans, Albert Rivera, que va aparèixer nu en el cartell de l'anterior campanya. En aquesta ocasió, els protagonistes de l'espot es van despullant a mesura que denuncien diverses situacions i se situen darrera Rivera que, vestit, fa una crida a "rebel·lar-se". El vídeo gairebé ha arribat a les 430.000 visites. Sens dubte, fa quatre anys va obtenir impacte mediàtic i ara altres partits també volen treure el mateix rèdit.

 
 

Comentaris