VW SCIROCCO TSi DSG: QUE COMENCI LA FESTA!

Homologat només per a quatre ocupants, arriba equipadíssim i amb una carrosseria preciosa que crida poderosament l'atenció des de qualsevol angle

Líder autèntic entre els compactes de tres portes, l'alemany que avui ens ocupa pot arribar a ser també objecte de desig del gran públic si s'està disposat a pagar per un bastidor que supera l'excel•lència i una mecànica inesgotable.

Hereta el nom de l'esportiu que Volkswagen va dissenyar l'any 1974 i que després va substituir el Corrado. Però la versió que hem estat portant no té res a veure ni amb l'un ni amb l'altre! Homologat només per a quatre ocupants, arriba equipadíssim i amb una carrosseria preciosa que crida poderosament l'atenció des de qualsevol angle. Destaca l'engraellat frontal, de dues bandes. La superior, més estilitzada, integra les òptiques principals de doble far. L'inferior, més ample, acull els antiboires, els indicadors de direcció i les bombetes de posició. Al mig hi reposa la matrícula i l'emblema de la marca passa al capó, a imatge i semblança del New Bettle i de la darrera generació del Golf. Perfilat, esmolat i subtilment arrodonit en les seves formes viatja arranat al terra per generar un coeficient aerodinàmic de només 0,34.

Més baix que Golf, de qui pren la base, perd clarament amplitud i funcionalitat si els comparem. Especialmentrespecte les places posteriors, també amb seients individuals. No hi ha sensació de claustrofòbia perquè les finestres laterals es perllonguen cap a la cua, ni tampoc excessius problemes de visibilitat cap endarrere. Però la discreta caiguda del sostre en aquesta zona, les limitacions que genera la mida del vidre i els recolza-caps integrats limiten el camp de visió, per bé que l'angle mort a banda i banda és mínim. No hi ha problemes per adaptar els seients a la morfologia del cos i només al darrera una persona que superi l'1,80m. pot veure compromès el seu espai vital.

Diversos reglatges permeten trobar la posició ideal davant el volant però si voleu un consell, quedeu-vos-el amb L'entapissat convencional. L'opció de pell resulta menys transpirable i s'ha d'abonar a part. Aplaudim, en canvi, que les bosses de les portes arribin folrades per evitar el soroll dels objectes dipositats i la gran quantitat de compartiments escampats per l'habitacle. Molt encertada també la generositat d'obertura que tenen les portes i la posada en escena de l'interior. No hi ha res que desentoni, la funcionalitat impera, el grau d'acabats és l'espera't i la distribució recorda força la de l'Eos (el model descapotable de la marca).

En el maleter hi han reservat 292 litres per a l'equipatge, 50 menys que un Golf. Per menester més espai cal plegar els respatllers del darrera sacrificant dues places. Amb aquesta configuració obtindrem una superfície de 755 litres però, alerta, perquè el llindar de càrrega queda notablement elevat i l'obertura del maleter només es pot fer a través del comandament a distància o bé del botó que hi ha a la porta del costat del conductor. La roda de recanvi és d'emergència, del tipus galeta i el fabricant l'acompanya amb un kit anti-punxades que el millor és evitar de fer servir mai...

A la pràctica, el Scirocco s'aguanta com un pop, gira com un compàs i frena allí on volem que ho faci. Oblidem-nos del sistema opcional de control d'esmorteïment (que, amb tres modes de funcionament queda reservat als més puristes) i fixem-nos amb què s'amaga sota el capó. La versió que hem estat provant munta el TSi de 200 CV acoplat a un excel.lent canvi automàtic DSG de sis marxes. Tot això amanit amb un compressor i un turbo pràcticament imperceptibles que treballen com una formiga perquè el client es convenci que hem arribat al topall a nivell de potència i aguts per la conducció. Aquest és el sentit últim del nou model que ens proposa VW. A fe de Déu que se n'han sortit. Que per molts anys puguin fer-se autos d'aquestes característiques...

 
 

Comentaris