VW POLO : GENÈTICA PRÒPIA

A partir del nou concepte de compacte que ha impulsat el grup alemany i l'accentuació dels trets horitzontals en la carrosseria, els alemanys s'han esforçat a imprimir un nivell de qualitat i ajustaments poc freqüent.

Qualitat, confort i sobrietat. El grup alemany ha fet servir molta mà esquerra en el disseny i confecció del seu nou utilitari amb gavardina de super-vendes. El Polo demostra, un cop més, que l'originalitat i allò que és simple, sovint, convenç.

Tres dècades d'història i cinc generacions, aquest és el currículum del Polo en xifres. El contemporani –fabricat a la navarresa població de Landaben- arriba vuit anys després d'haver estat remodelat completament. Ara, però, amb mirada de Scirocco i aparença de miniGolf. A partir del nou concepte de compacte que ha impulsat el grup alemany i l'accentuació dels trets horitzontals en la carrosseria, els alemanys s'han esforçat a imprimir un nivell de qualitat i ajustaments poc freqüent. Detalls com ara els retrovisors aerodinàmics o la col•locació arranada dels aixuga-vidres (que generen un 20% menys de resistència a l'aire), el sistema d'obertura del maleter a través de l'emblema VW i la sensibilitat extrema dels comandaments pels vidres, esdevenen guinda per a un treball digne del segment superior. L'aposta ha donat els seus fruïts i ha acabat decantant la balança del jurat del "Cotxe de l'Any a Europa" al seu favor.

Guardons a banda, el nou Polo guanya 3 cm. d'amplada, un de batalla i rebaixa l'alçada pràcticament un centímetre i mig. Amb més superfície de contacte amb el terra, millores evidents en el capítol aerodinàmic i un xasís més rígid (heretat de la nova plataforma PQ25 que va estrenar l'Ibiza i ha de muntar també el futur Audi A1), la qualitat de rodadura resulta exemplar. La relació confort-estabilitat és de manual i, el tacte, d'autèntica exquisidesa. El nivell sonor, molt discret i, les suspensions, més aviat suaus. No despunta en res però obté nota en tot. Talment com si es tractés d'un Golf a escala i amb detalls interessant de sentit pràctic, com ara els llums halògens diürns que s'activen sempre que posem el cotxe en marxa o la reserva enraonada de 280 litres (ampliables a 952) al maleter. L'equipament de sèrie inclou aire condicionat Climàtic, ESP amb sistema d'immobilització temporal per a l'arrencada en pendents, tancament centralitzat amb comandament a distància, ràdio-CD i una pila d'airbags, entre ells, els laterals i de cortina. L'acabat Sport afegeix llandes de 15 polzades, seients esportius, antiboires i llum lateral pels revolts, volant de pell i control de pressió dels pneumàtics, entre d'altres elements.

Pels devoradors de quilòmetres, la casa permet escollir tres opcions de gasoil amb potències esglaonades entre els 75 i els 105 CV. Tots tres, amb cilindrada d'1,6 litres i sistema d'injecció per conducte comú. La versió bàsica, amb certes llacunes d'acceleració i recuperacions, simplement compleix. La més equilibrada és la intermitja de 90 CV. La que hem testat. Prodigiosament suau, es mou amb trempera a la ciutat i es llença sense problemes carretera enllà amb mitjanes de consum que no costa mantenir-les al voltant dels 5 litres.

Per tot plegat hem de reconèixer que el Polo de darrera generació ostenta més categoria de la que li correspondria en tant que utilitari. Sintonitza amb els gustos del públic més jove i també és objecte de desig del femení. Sedueix especialment pel seu nivell d'acabats, la qualitat de rodadura i el comportament. Però sobre tot, pel segell de marca.

 
 

Comentaris