El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Un adulteri de mil milions de dòlars
  • CA

Jamiee Grubbs té 24 anys. Treballa de cambrera a Los Angeles. Aquest dijous va sortir a la tele per a dir que ha jagut més de vint cops amb Tiger Woods. Des de fa tres anys.

Jamiee Grubbs sembla bona xiqueta: “No puc descriure els remordiments que sento per haver-la ferit [a Elin Nordegren, l’esposa de l’esportista] i a la seva família”. Bona xiqueta… però pega pataes: “si jo no hagués revelat les relacions extramatrimonials de l’esportista –ha dit– una altra ho hagués fet. No ho vaig fer per motius superficials i tampoc no la volia ferir a propòsit”.

I per paga, la Grubbs ha afegit això: “Mai vaig dir que l’estimava [a Tiger, és clar]”.

Woods té dos fills amb la senyora Nordegren, una ex model sueca guapíssima. I valenta. Es veu que no és de les que s’arronsen. Tipa de les infidelitats del marit, la matinada del 27 de novembre el va escometre amb un pal de golf per tota la casa i pel jardí. L’esportista, descalç, provà de fugir amb el cotxe i amb tot el terrabastall va picar contra un arbre o cosa semblant.

I és aquí que comença el calvari de Woods.

Primer: si la teva santa et va al darrera a garrotades vol dir que no és una fresca. Una fresca, sabent que en tota la seva carrera professional Tiger s’ha embutxacat mil milions de dòlars en publicitat i patrocinis, hagués plantificat una demanda per divorci i santes pasqües. Ella t’estima, Tiger. Ho ha deixat ben palés. És un amor a cops de bastó.

Segon, la gent et gira la cara. Per exemple: el congressista demòcrata per Califòrnia Joe Baca s’ha fet enrere i ha retirat el seu suport a la iniciativa de concedir la Medalla d’Or del Congrés al golfista.

Tercer, alguns dels patrocinadors comercials de l’esportista comencen a retirar-li el seu suport. Woods copa les portades de la majoria de revistes i diaris dels EUA i ocupa una pila d’hores de televisió amb la seva atzarosa vida personal. Amb aquesta mena de vida cap fabricant no hi vol identificar els seus productes. Es veu que als anunciants pels que treballa Woods consideren que la seva capacitat de seducció comercial és inversament proporcional a la seva capacitat de seducció i prou.

PepsiCo, segon fabricant de refrescos del món, deixarà de produir Gatorade Tiger Focus, una varietat de la popular beguda hidratant batejada en honor del golfista. I segons Nielsen, una companyia que mesura audiències, els anuncis de tv que protagonitza Woods no s’han tornat a emetre en horari de màxima audiència des que es va iniciar l’escàndol.

Nike, Gatorade, Electronic Arts, TAG Heuer i Gillette son les altres grans firmes que ténen Tiger com a home-anunci. No fa ni quatre dies, Gillette va esborrar la pilota que Titi Henry duia a la ma en un anunci d’una màquina d’afaitar on apareixen Roger Federer amb una raqueta i… Tiger Woods amb un putter. Què, ara? Retocaran el pal de golf o bé una altra cosa? Inquietant.

Accenture, la consultora, en canvi, ha aprofitat l’avinentesa –potser és casualitat… potser– i publica un anunci on es veu Woods ajupit sota una pluja torrencial amb la mirada del tigre i uns eslògans que diuen: High performers do more than weather the storm (“Els grans professionals fan alguna cosa més que resistir la tempesta”, més o menys); See how high performers turn adversity to their advantage (“Vegi com els grans professionals transformen les adversitats en avantatges”), i també: High performance. Delivered (“Alt rendiment. Complert”).

Amb això últim Elin Nordegren potser no hi està d’acord.

El preu d’abandonar el matrimoni indissoluble és l’aparició d’altres problemes insolubles. Acabarà Tiger Woods com Sherman McCoy, el protagonista de La Foguera de les Vanitats de Tom Wolfe? No li desitjo pas.

Es diu de pressa. Parlem d’un adulteri de mil milions de dòlars? No senyor. Parlem d’una fidelitat, la d’Elin Nordegren, que val molt més de mil milions de dòlars. Això és una dona. Quina sort que tens, Tiger, punyeteru.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa