SKODA OCTAVIA COMBI RS: UNA MICA DE TOT

Preu ajustat per a una berlina ràpida, confortable, amplia i amb bon maleter. Podem demanar més? L'Octavia RS manté intactes les virtuts que l'han caracteritzat com a una de les millors opcions entre els familiars amb vocació esportiva.

Trobar berlines mitjanes equipades amb tot l'indispensable, amb mecànica de contrastada solvència i una línia personal sense haver d'hipotecar-se de per vida, no és fàcil. La versió més esportiva de la gamma Octavia apunta en aquesta direcció. Està pensada per a satisfer les expectatives dels que busquen una eina sòlida. Pels que frueixen conduint però han de compatibilitzar aquesta dèria amb les necessitats familiars. Sense filigranes estètiques; amb la tecnologia justa i a un preu competitiu. La formula dels txecs és meritòria: un plus de potència afegida, una estampa esportivament senyorial i tota la comoditat exigible a un cotxe d'ús quotidià.

El restyling aplicat al model guanya enters en la variant Combi. Li proporciona modernitat i elegància. Especialment, les tires diurnes de diodes tipus LED que ressegueixen els llums de xenó del frontal, redimensionats. A l'spoiler davanter, prominents entrades d'aire, antiboires direccionals i, al darrera, un escapament d'acer inoxidable de doble sortida. Tot això amanit amb la nomenclatura que dóna nom al model; pinces de fre pintades en vermell pels quatre discs autoventilats i llandes exclusives (que, opcionalment, poden adquirir-se de 18 per 315 euros).

El model més musculós dels txecs viatja 12 mm. per sota de la resta de versions de la gamma. I, sense renegar de les seves aptituds familiars, es mou amb desimboltura en qualsevol escenari gràcies a unes suspensions molt ben afinades i a una direcció de guiatge mil•limètric que fidelitza molt bé la trajectòria marcada.

La versió TDi que hem estat portant amaga sota el capó una de les mecàniques estrella del grup VW: el dos litres common rail de 170 CV amb filtre de partícules i canvi manual de sis velocitats. Un propulsor molt equilibrat que empeny des de règims ben modestos, gasta de mitjana encara no 6 litres i compleix la normativa d'emissions Euro 5.

L'esquema bàsic del xassís, la cintura del cotxe i les dimensions no s'han alterat. Per això, a dins, no tindrem cap problema per encabir-hi cinc adults amb l'equipatge corresponent. El maleter reserva 580 litres en configuració estàndard; el terra és pla i les formes, tan regulars que es pot aprofitar pràcticament tota la superfície. A l'habitacle, els seients davanters acullen qualsevol tipus d'escultura humana. Hi ha reglatges en alçada, en la inclinació del respatller i de suport lumbar. Alguns dels acabats són en pell i en l'equipament hi trobarem elements premium com ara sensors de pluja i d'inflat dels pneumàtics, sistema de radio-navegació tàctil, recolza-caps actius, pedalier d'alumini i sis airbags. El tancament centralitzat es pot manipular a distància i el reglatge de retrovisors i vidres és elèctric. Ens ha agradat especialment la tara específica de l'ABS que estalvia intrusions poc oportunes quan es practica una conducció decidida i l'ESP és desconnectable.

 
 

Comentaris