Ni bon Nadal, ni bon cap d’any. Aquest any ningú desitjarà res – almenys en forma de postal de Nadal-. L’any passat un 57 % de la població va felicitar les festes a través d’un sms. Aquest any es calcula que s’enviaran 40.000 milions de missatges, 3 milions més que l’any passat. Un simple missatge: ràpid, econòmic, efectiu, impersonal. Una idea, un missatge, un enviar i un tothom felicitat. Són unes quantes les generacions que no han vist mai una trista postal –bé, ni vist, ni comprat, ni molt menys escrit o enviat-. Ara, si s’ha d’enviar alguna cosa, es fa amb el mòbil i practicant el sexting: una tendència molt extesa entre les generacions que no coneixen el romanticisme de les postals. Es tracta de despullar-se, fer-se una foto, i enviar-la per missatge. A qui sigui, quan sigui, i a l’hora que sigui. Noves generacions, noves tecnologies, nous hàbits. Al final, tot és una qüestió de pura supervivència. Imagineu-vos haver de felicitar el Nadal de forma tradicional o haver-se de despullar davant tots i cada un dels amics que tenim al Facebook. No tindríem temps ni per per engolir un trist tros de turró durant les festes més ensucrades de l’any.