SEAT EXEO ST: MATRIMONI DE CONVENIÈNCIA

L'Sport Tourer de Seat trenca motlles en la història de la companyia. Per estampa, polivalència i qualitat. Guanya maleter i alçada a les places posteriors respecte de la berlina però, sobre tot, millora l'estampa. L'Exeo familiar és modern i actual, proporciona reaccions vives i una franca sensació de control.


El disseny és un dels seus punts forts. Es miri per on es miri, l'últim familiar de Seat ostenta un aspecte sòlid. Potser per efecte de la seva silueta punxeguda, els passos de roda amb llandes de gran diàmetre o per l'acabat posterior i la forma de les òptiques. En qualsevol cas a l'Exeo ST s'observa un grau de refinament molt en la línia del que demana l'usuari actiu amb necessitats de polivalència i una bona família. Res a veure amb aquell primitiu Cordoba Vario que fa uns deu anys va intentar tímidament conquerir les nostres carreteres.

El model que avui ens ocupa fa només 5mm. més que la berlina però la guanya amb habitabilitat perquè la caiguda del vidre posterior s'ha enrederit pràcticament fins a la porta del maleter (de formes força regulars), amb la qual cosa, les places del darrera disposen de 5 cm. suplementaris en alçada. En condicions normals, però, el compartiment de càrrega perd espai. 18 litres menys fins a la cortineta. L'avantatge és que –en cas de necessitat- podrem posar paquets fins arribar al sostre (562 litres) o bé, plegar els seients (40/60) per obtenir els 1.354 litres de capacitat màxima que publicita el fabricant.

Disponible amb les mateixes mecàniques que l'Exeo berlina i associat sempre a una caixa de canvis manual de sis relacions, al SingularDigital hem tingut la fortuna de testar el TDi 2.0 de 170 CV amb acabat Sport. Equipat amb uns seients còmodes, d'òptima duresa i bona subjecció lateral, aquesta versió es distingeix per l'enduriment de les suspensions, un tacte de volant exquisit i acabats de qualitat suprema. No en va, el nou model deriva de l'Audi A4 de la generació anterior.

Mecànicament no ens hem cansat mai d'adular el turbodiesel del grup VW. Però avui hem de parlar d'una novetat: la substitució del sistema de bomba-injectora per un conducte comú que estalvia rumorositat, incentiva la suavitat de funcionament i el fa més progressiu. Amb aquesta paleta de colors, l'ST manté sempre una reserva de potencia i una alerta màxima pel mínim consum. El giny és tan dúctil que podem circular perfectament a punta de gas, per sota de les 2.000 revolucions, a plena càrrega o buscar-li el temperament just per sobre de les 4.000 voltes, obtenint de contrapartida, acceleracions fulgurants però amb pas noble. Tots els aplaudiments del món pel tacte, recorregut i precisió de la palanca del canvi. I molt bones impressions també respecte de la potència dels frens i sensibilitat de la direcció. Esdevenen el millor complement per a una proposta cridada a triomfar.

L'equipament interior és complet i sembla pensat per fer més fàcil la vida a bord. Set airbags; ABS EBA, control d'estabilitat i tracció, antiboires, ordinador d'abord, doble climatitzador, sistema antirobatori o tancament centralitzat són dotació de sèrie. I com a novetat (opcional segons la versió) el navegador amb pantalla de 6 polzades o l'indicador de relació recomanada : un sistema intel•ligent propi que informa de la marxa òptima que hauríem d'engranar per a consumir el mínim possible.

 
 

Comentaris