RENAULT LAGUNA III: QUALITAT SUPREMA

Els francesos reestructuren la gamma. N'eliminen versions per simplificar l'oferta. La tercera generació del Laguna guanya equipament i ara, les versions dièsel de 130 i 150 CV, també poden dur l'efectiu sistema de rodes directius 4Control.

Aproximar-se al client amb un producte més accessible. Aquesta ha estat la intenció de Renault a l'hora d'actualitzar i popularitzar la tecnologia punta que hem d'associar al Laguna 2010. La berlina dels francesos s'ha convertit en un aparador de versatilitat, seguretat i polivalència. Per aconseguir aquest propòsit, la marca del rombe ha eliminat 34 opcions individuals a canvi de 5 paquets opcionals, en funció de les versions. La versió bàsica costa uns 5.000 euros menys que abans per bé que, a un altre preu, en el ventall de possibles hi ha mecàniques i acabats més cuidats i dues carrosseries a escollir: la berlina i el familiar Grand Tour.

Estèticament, la forma arquejada del morro, les òptiques perfilades que hi reposen i unes generoses entrades d'aire li proporcionen un atractiu visual innegable. Els petits detalls i complements afegits fan que, mirat de lluny, el Laguna contemporani es converteixi en un compendi d'elegància i esportivitat. Una de les berlines mitjanes més elegants, sofisticades i modernes del moment. Amb unes mesures interiors ideals i un nivell de confort i rumorositat envejables.

L'arquitectura del panell de comandaments manté el llistó. Aporta serenitat i té una distribució molt intuïtiva, amb materials de qualitat i una agradable sensació panoràmica del conjunt. No hi ha massa forats per a deixar els objectes petits i, si optem pel navegador, perdrem l'únic espai pròxim. La guantera –refrigerada-, això sí, reserva més de 9 litres per a l'utillatge diari i la documentació.

El Laguna berlina manté un compartiment de 450 litres per a les maletes, amb formes interiors molt quadrades i una boca de càrrega a bona alçada i gran, cosa que facilita les maniobres. La carcassa Grand Tour, té un maleter amb 508 litres de capacitat, que poden arribar als 1.600 si pleguem la filera posterior de seients.

Pràcticament no hi ha canvis en les motoritzacions. Petits ajustaments han permès millorar les seves credencials mediambientals. Les mecàniques dCi de 110 i 150 CV, per exemple, porten filtre de partícules i s'acullen al Plà 2000E perquè registren emissions de CO2 de 133 y 139 gr/km, respectivament.

Però com ja dèiem anteriorment, la novetat més important de la gamma és la incorporació del sistema de rodes direccionals 4Control, que fa dos anys es va presentar amb l'arribada del Laguna GT de 130 CV. El mecanisme –gestionat electrònicament- fa que les rodes del darrera es torcin en la mateixa direcció que les del davant fins arribar a un màxim de 3,5 graus. En funció de la maniobra o revolt, però, també poden inclinar-se a l'inversa. Això és el què passa quan circulem per sota dels 60 Km/h. L'operació, és clar, redueix l'angle de gir. Per sobre d'aquesta velocitat, es torcen en la mateixa direcció per contrarestar la força centrífuga, col•locant l'eix posterior en una hipotètica trajectòria ideal. A la pràctica, els resultats arriben a sorprendre. Esdevenen el millor aliat per a circular amb confiança, agilitat i eficàcia. En itineraris molt ratoners podrem accelerar les enllaçades sense que notem cap dubte a la cua del cotxe, que sembla avançar ancorat al terra. Sens dubte és un gran pas endavant quan a seguretat activa. Proporciona un control del vehicle molt superior. Fa guanyar velocitat de pas pels viratges i immediatesa en les reaccions. Especialment, en frenades compromeses en plena siga-saga. La direcció, que munta el nou sistema d'assistència elèctrica i és més directa, contribueix incrementa meritòriament l'esmentada sensació de seguretat.

 
 

Comentaris