OPEL INSIGNIA: EL NOM DE LA COSA

Línies elegants, trets de cupé, màxima tecnificació mecànica i una llarga llista de dotació en l'equipament. Aquests són els ingredients bàsics que ha fet servir Opel per actualitzar la seva berlina mitjana. Una proposta que ara resulta més aerodinàmica i eficient.

Imatge, luxe i confortabilitat. Opel fa un salt endavant evident posant al mercat un model de proporcions generoses que no passa mai desapercebut respecte a l'estètica. L'hereu del Vectra guanya en dimensions. És més llarg i més ample. Barreja en les seva silueta trets moderns amb formes més musculoses i cromats en l'engraellat frontal. Els alemanys han fet córrer les òptiques cap els laterals de la carrosseria i han situat la porta del maleter per sobre la cintura del cotxe, sobredimensionant els paracops i distribuint els tubs d'escapament –també cromats- a banda i banda de la matrícula. Amb aquesta maniobra han deixat la Insígnia amb un coeficient Cx de només 0,27. La inclinació progressiva del sostre i els pilars que el sustenten li fan perdre, però, un pèl de visibilitat. Un fenomen que no compensen els retrovisors laterals que, amb forma triangular, preserven excessivament l'angle mort dels costats.

A l'interior, els savis de la firma de Rüsselsheim han prioritzat el confort a les dimensions. El cotxe fa 4,83 metres però hi pot haver clients que trobin a faltar espai a l'habitacle per a les cames del passatgers del darrera o alçada respecte del sostre. La subtil línia descendent d'aquest i el voluminós túnel de transmissió, condicionen. El maleter també enganya. És gran (535 litres) i la generositat d'obertura de la porta posterior genera bones expectatives però en el dia a dia, el compartiment resulta poc profund per culpa de la roda de recanvi.

Respecte la resta, a la Insígnia, tot són virtuts. Especialment si analitzem l'ergonomia. No hi ha res que desentoni ni res que ens recordi primitives realitzacions dels bavaresos. La tradicional austeritat alemanya ha passat a la història. El que impera ara és el disseny avantguardista. Aplaudim especialment la incorporació del joystick que dirigeix totes les funcions del navegador (amb monitor de set polzades i mapes de tres dimensions) o l'equip d'àudio, l'opció del reglatge elèctric dels seients i l'Opel Eye, el cervell que gestiona l'encesa automàtica dels llums o els aixuga-vidres; reconeix els senyals de trànsit o avisa el conductor d'un canvi de carril no programat.
Les mecàniques de la Insígnia compleixen la normativa d'emissions Euro5. Tots els motors disponibles reposen sobre una plataforma inèdita i van associats a una caixa de canvis de sis velocitats, que opcionalment pot ser automàtica. La versió estrella munta un V6 Turbo de 260 CV amb tracció integral que passa de 0 a 100 Km/h en només 6,9 segons i manté limitada la punta als 250 Kmh. Opel ha optat pel sistema motriu variable Haldex estrenat en el Saab 9-3 XWD, que s'adapta a les condicions d'adherència fins arribar a un repartiment 50/50 en casos excepcionals.

 
 

Comentaris