OPEL ASTRA 2010: AMBICIÓ DE LÍDER

Encerta pràcticament en tots els camps perquè fa un salt evident. És més generós en volum, més atractiu en estètica i arrossega la màxima tecnificació mecànica. De moment es ven només amb carrosseria de cinc portes però amb una dotació envejable i mecàniques de màxima eficiència.

Estampa, estil i confortabilitat. El nou Astra ja no passa desapercebut. Creix en mesures i distància entre eixos, presenta una silueta de trets moderns. Amb formes més musculoses, cromats a l'engraellat frontal i òptiques allargassades cap els laterals de la carrosseria. A imatge i semblança de l'Insignia, de qui agafa bona part de la tecnologia tot i els quatre punts més de coeficient aerodinàmic (0,27 de la berlina per 0,31 del compacte).

El sentit pràctic ha estat norma a l'hora de dissenyar els interiors. Els tècnics de la firma de Rüsselsheim han prioritzat el confort. L'Astra, que fa 4,42 metres i creix 71 mm. en distància entre eixos, arriba amb els millors seients del segment, quan a possibilitat de reglatges. La majoria de palanques, rellotges i indicadors van encarats cap el conductor i hi ha una pila de forats, calaixos sota els seients i espais per a deixar els objectes de mà. Nota també per a l'ergonomia i el sistema de retroil•luminació del panell. No hi ha res que desentoni ni res que ens recordi primitives realitzacions dels bavaresos. La tradicional austeritat alemanya ha passat a la història. El que impera ara és el disseny avantguardista i una agradable sensació d'espai. Fins i tot en el cas de talles XXL. Ens ha agradat el joystick central que dirigeix pràcticament totes les funcions (navegador equip d'àudio, etc); l'opció de reglatge elèctric dels seients o l'Opel Eye: la càmera-cervell que identifica els senyals de trànsit i informa al conductor de forma immediata, gestiona l'encesa automàtica dels llums o els aixuga-vidres i avisa dels canvis de carril no programats. També sorprèn agradablement la precisió i immediatesa de la direcció electromecànica i el bon treball realitzat en l'apartat d'aïllament acústic.

El maleter enganya. És gran (370 litres) i la generositat d'obertura de la porta posterior genera bones expectatives però en el dia a dia, el compartiment resulta poc profund si no prescindim del doble terra original que –això sí- és modulable. Respecte a la resta, tot són virtuts. El potent climatitzador pot ser bizonbal; la il•luminació, en opció, amb sistema bixenon adaptatiu AFL , que varia la intensitat, el feix i la llargària de forma automàtica. I si paguem a banda, també podrem adquirir l'enginyós porta-bicicletes FlexiFix que queda amagat sota el paracops posterior.

En gasolina, la gamma de quatre motors disponibles és més que raonable. Opel ha anunciat que hi haurà versió OPC amb parabrises panoràmic, la més prestacional. De moment, es pot optar per cilindrades 1.4 i 1.6Turbo, de 100 i 180 CV, respectivament i per un 1.4 Turbo de 140CV que substitueix l'1.8 atmosfèric que hi havia fins ara.

L'oferta en diesel (amb un 12% menys de consum declarat) va dels 95 als 160 CV. Totes les opcions arriben batejades amb les sigles CDTi, amb cilindrares que oscil•len entre els 1.3 i els 2.0 litres. Sempre amb filtre de partícules i injecció directa amb sistema d'alimentació common rail. Mentre s'espera l'arribada d'una variant híbrida (amb la tecnologia de lOpel Ampera) i del model familiar (Sport Tourer), es podrà seguir optant per versions EcoFlex que munten una carrosseria més aerodinàmica, pneumàtics de baixa fricció i emissions de C02 optimitzades.



 
 

Comentaris