NISSAN PIXO: LA CLAU DE VOLTA

"El nou model japonès és molt maniobrable en ciutat, es deixa portar amb fidelitat en rutes interurbanes i ofereix un confort raonable que podria guanyar enters si es refinés una mica el grau d'insonorització de l'habitacle"

Homologat només per a quatre passatgers, és 15 centímetres més curt que un Micra, es fabrica únicament amb carrosseria de cinc portes i presenta silueta de monovolum. El Pixo és un utilitari bàsic. Un clon del Suzuki Alto, amb qui comparteix la majoria d'elements. Un model estratègic en època de crisi que es pot adquirir per 7.900 euros amb motor de 68 CV. Mil euros més si es demana amb aire condicionat.

Plàstics rígids; obertura dels vidres posteriors de tipus compàs; absència de compta-revolucions o indicador de la temperatura de l'aigua i guanteres sense tapa. Són algunes de les absències o condicionants que cal assumir quan optem per un Pixo. A canvi, els japonesos ens oferiran un tres cilindres de gasolina de 996 c.c. que resulta molt àgil de resposta en ciutat i ens sorprendrà carretera enllà. A mitja càrrega i en itineraris mixtes haurem d'estar al cas de no superar els límits genèrics de velocitat. I tot això, amb mitjanes de consum que difícilment superaran els cinc litres.

El cotxe té limitacions, és clar! Per començar el maleter: 129 litres declarats ampliables a 370 si pleguem la filera de seients posterior. L'equipament de frens tampoc és prodigiós. Amb discs només al davant, l'esquema compleix quan a dosificació i potencia però queda superat si abordem un port de muntanya de primer grau en baixada, abusant del pedal. Però el nou model japonès és molt maniobrable en ciutat, es deixa portar amb fidelitat en rutes interurbanes i ofereix un confort raonable que podria guanyar enters si es refinés una mica el grau d'insonorització de l'habitacle.

En opció hi ha disponible també una caixa de canvis automàtica de quatre velocitats.

 
 

Comentaris