Rectificar es de savis. No ho dic pel meu article de la setmana passada que es titulava així, Rectifico, en que reconeixia que la limitació de la velocitat als accessos a Barcelona ha servit per reduir l’accidentalitat en aquestes vies. Ho dic per les novetats que aporta la nova llei de trànsit aprovada al Congrés dels Diputats. Per exemple, els excessos de velocitat no significaran una retirada de punts si no es va a més de 130 km/h. D’aquesta manera es posa fi a un dels greuges comparatius dels conductors que circulen per l’àrea de Barcelona i que han de fer-ho a 80 km/h com a màxim, i que si la superaven podien perdre punts del seu carnet. També es posa seny a les sancions per aparcar malament que, a partir d’ara, no comportaran que es restin punts.

D’altra banda, mentre el servei català de trànsit acaba d’informar que els radars de les carreteres catalanes no contemplen cap marge d’error, la nova llei sí que estableix un marge de benevolència per la possibilitat de que els aparells –tant el radar com el de control de velocitat del vehicle- no estiguin perfectament equilibrats.

Entre les modificacions n’hi ha que van en la línia de solucionar una preocupació de les autoritats de trànsit que s’ha anat incrementant els últimes mesos i que significarà un seguit de modificacions en el cobrament de les multes. La crisi afecta al cobrament de les sancions, que ara es tramitaran més ràpidament i, a partir de l’entrada en vigor de la nova llei, si es paguen les multes en menys de vint dies això significarà una rebaixa del 50% del seu import. De fet, es podran pagar a peu de carretera amb targeta de crèdit. Està ben pensat això de limitar-ho als diners de plàstic, no fos cas que es convertís en un hàbit que els bitllets passessin d’unes mans a altres sense ni un rebut pel mig. En els temps que corren tot s’ha de tenir present.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa