El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
MITSUBISHI OUTLANDER: PRIMERA CLASSE
  • CA

Més gran que un Ford Kuga, el Toyota RAV 4 o el Nissan Qashqai, l’Outlander comparteix plataforma i alguns elements mecànics amb el Citroën C-Crosser i el Peugeot 4007. Però l’aliança amb el grup francès no ha alterat la seva personalitat. Ni estèticament ni tecnològica. El model ha estat renovat per dins i per fora, s’ha reposicionat quan a preus i ara està disponible també amb el canvi automàtic del “Mitsu Evo”.

La nova imatge resulta encertada. Hereta l’engraellat que ostenta la nova imatge de marca amb paracops i capó de nova factura; un spòiler posterior renovat i retrovisors que integren els indicadors de direcció. Les versions altes de gamma estrenen llandes de 18 polzades i incorporen fars de doble xenó amb làmpada addicional per il•luminar els laterals quan afrontes un revolt. En l’equipament també hi ha disponible el sistema d’immobilització momentània per iniciar la marxa en pendent sense que l’auto se’n vagi cap endarrere i un efectiu mecanisme d’activació dels warning en cas de frenada d’emergència.

A l’interior, molts detalls de crom, nous grafismes a la instrumentació i una pantalla TFT multifunció de color situada entre el velocímetre i el compta-quilòmetres. I, a nivell pràctic, la porta de doble fulla que dóna accés al maleter. La part superior –més gran- puja amunt, protegint-nos de les inclemències meteorològiques en les operacions de càrrega i descàrrega. La part inferior, es desplega cap avall convertint-se en una petita taula auxiliar capaç de suportar fins a 200 Kg. o en una immillorable plataforma per dipositar els objectes abans de col•locar-los. Amb tot obert, la boca d’accés és generosíssima i els mecanismes per plegar o desplegar la segona i tercera filera de seients, fàcils de manipular. Gràcies a aquesta versatilitat, podrem convertir l’habitacle en un set places amb totes les de la llei. És cert que els últims dos seients no són pas un prodigi de confort però ens trauran segur d’un mal tràngol quan s’incrementa la família, ni que sigui de forma ocasional.

L’Outlander 2010 s’ofereix amb mecàniques de gasolina o dièsel. La primera és només de tracció al davant i, en gasoil, continua venent-se el 2.0 DiD d’origen VW, amb bomba injectora i 140 CV, que costa 30.400 euros sense ofertes. La novetat de la gamma, però, és el 2.2 DiD de 156 CV fabricat a França amb turbo de geometria variable. Un prodigi de suavitat i empenta que arriba combinat amb el mateix canvi automàtic de sis marxes amb doble embragatge i lleves al volant del Lancer Evolution. Opcional en l’acabat Motion (pagant 1.500 euros addicionals) i d’origen en el Kaiteki, compta amb un doble programa de gestió Sport i Eco. I, un cop en marxa, acaba per sorprendre’ns per la suavitat de pas entre relacions i d’immediatesa.

No hi ha canvis en el capítol motriu. S’imposa el sistema “All Wheel Control” amb tracció autoconnectable a les quatre rodes. Un comandament circular situat entre els seients davanters pot convertir l’Outlander en un “dos rodes motrius” per transitar amb menys desgast i despesa de combustible. En posició loock, girat a la dreta del tot, activem el bloquejador de diferencial central per repartir l’empenta al 50% entre els exos. Amb aquesta configuració, l’únic límit per avançar queda en la capacitat de tracció dels pneumàtics (mixtes més aviat enfocats a l’asfalt) i en la gens menyspreable alçada lliure respecte del terra.

Ah! Que se’ns oblidava: per darrera el volant queden dues generoses manetes de magnesi per manipular a voluntat el canvi seqüencial automàtic. Un gest que també podrem fer amb petits cops de canell, a través de la palanca del canvi.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa