La marca Barcelona, marca de país

"El nou relat de la capital catalana de mica en mica es va entreteixint, i és de celebrar que ho faci amb modernitat i esperit avantguardista com en l'acte de canvi d'Any"

Barcelona s'ha consolidat com una de les capitals emblemàtiques del món on se celebra el Cap d'Any, amb un èxit de convocatòria. Unes 70.000 persones van assistir el dia 31 a l'avinguda Reina Maria Cristina per veure l'avantguardista espectacle de l'arribada del 2015, amb una gran presència de turistes. Aquest és un dels grans dèficits que tenia la capital catalana, la dificultat de projectar un relat clar i desacomplexat al món. Totes les grans capitals del món ho fan, i Barcelona des de la Transició només ho va saber fer durant alguns anys amb el projecte dels Jocs Olímpics. Però van ser pocs anys i va caducar amb el Fòrum de les Cultures de l'alcalde Joan Clos. Amb el procés sobiranista, Barcelona està agafant nou impuls, catalitzen energies i s'està convertint en un atractiu internacional de primer nivell. El nou relat de la capital catalana de mica en mica es va entreteixint, i és de celebrar que ho faci amb modernitat i esperit avantguardista, amb una òptica catalana del món globalitzat. L'acte de Cap d'Any, organitzat per la Fura dels Baus, és un bon model a seguir.

 
 

Comentaris