L'escàndol de l'AVE

"El projecte ferroviari d'alta velocitat és la gran demostració palpable que l'Estat espanyol és un projecte fallit"

Segòvia, Tardineta, Antequera i Requena s'emporten la palma en la llista d'infraestructures fantasma, amb 348, 449, 3.147 i 7.122 passatgers respectivament que han pujat a l'AVE en aquestes estacions el 2014, segons publica la revista ‘El Temps' aquesta setmana. El cas de Segòvia és clamorós perquè no hi ha arribat a pujar ni tan sols un ususari al dia. L'AVE és un dels projectes més faraònics que s'ha fet al Sud d'Europa, si no el que més, i s'ha convertit en una prova dels diners malgastats per part de les administracions. El projecte del tren d'alta velocitat a Espanya ja es va posar en marxa el 1992 en època del govern de Felipe González, entre Madrid i Sevilla, sense cap mena de criteri econòmic. Des de llavors l'única visió ha estat la d'intentar articular políticament de l'Estat, amb una despesa desorbitada. La xarxa d'AVE espanyola s'ha convertit en la segona amb més quilòmetres del món, únicament per darrere de la Xina, i molt per davant de la dels Estats Units, Alemanya o França. Però són quilòmetres que després, en molts trajectes, no tenen usuaris. L'AVE és la gran demostració palpable que l'Estat espanyol és un projecte caríssim i, per tant, fallit.

 
 

Comentaris