Desenvolupat a Alemanya i fabricat a txèquia, amb el Venga els de Kia fan ostentació de sinèrgies i de qualitat. El coreà que avui ens ocupa pertany al segment B i ostenta una imatge i funcionalitat poc freqüents. Fa 4,1 metres de llargària, és un cinc places real amb un aprofitament interior mil•limètric, l’alçada justa per a proporcionar confort i accessibilitat i un nivell d’acabats perfectament homologable al dels fabricants generalistes europeus.

Estèticament, el Venga presenta una silueta moderna i actual. En forma de tascó. Amb un conjunt d’engraellat, paracops i òptiques molt ben conjuntat. Amb silueta de monovolum urbà però amb certs trets que evidencíen passió. Encert. Diplomàcia…Voluntat d’acostar-se molt als gustos europeus.

Per dins, salva amb nota aspectes vinculats a l’ergonomía; la sonoritat mecànica o la funcionalitat. Com a mínim, a nosaltres ens ha agradat força la possibilitat de fer lliscar fins a 13 centímetres la banqueta de seients posterior per redistribuir l’espai reservat a les cames o al maleter, en funció de les necessitats de càrrega. En la posició més avançada ens quedaran 444 litres per a les maletes. Si sumem el compartiment inferior que s’amaga sota el terra, 570 i si l’enrederim al màxim, 314 litres per a les bosses del supermercat. Plegant tots els seients, el maleter passa a tenir 1.253 litres.

Hi ha connexió USB/iPod al davantal central i connectivitat Bluetooh activable amb la veu. En els acabats més alts es pot comptar amb sensors d’estacionament i, fins i tot, instal•lar una pantalla que projecta una imatge de l’escenari que ens queda al darrera, quan engranem la marxa corresponent abans d’estacionar. S’ofereixen quatre acabats en funció de la riquesa de l’equipament: Conceopt, Drive, Active i Emotion. El més alt, incorpora un interessantíssim sostre panoràmic que incrementa la sensació d’espai interior. Però tots ells, de sèrie, porten control d’estabilitat ESP, ABS pels frens, ordinador multifunció, sistema d’assistència en l’arrancada en pendent i sis airbags. I el camp de la seguretat tampoc s’ha descuidat. El Venga ha optingut quatre estrelles en les proves EuroNCAP.

La gamma inicial de mecàniques és extensa. Dos dièsel de darrera generació de 1.4 i 1.9 litres. I, en gasolina, un motor considerat d’accès d’1.4 i 90 CV. Tots incorporen la tecnologia més avançada per reduir consums i emissions. Els de gasòil arriben moguts per injecció directa common rail d’alta pressió i filtre de partícules sense manteniment. Batejats com a CRDi i equipats amb turbo de geometria variable o fixa, s’associen a canvis manuals de sis velocitats i duen el sistema stop/star automàtic per deixar de funcionar en els semàfors o en les caravanes del cap de setmana. El programa EcoDynamics que anuncia el fabricant també incorpora un curiós indicador per poder canviar de relació en el moment més òptim. La versió de 90 Cv emet només 117 gr/km de CO2 .

Les suspensions s’han treballat per oferir un bon compromís. L’eix davanter porta McPherson amb barra estabilitzadora mentre que, al darrera, s’ha optat per un multibraç amb barra de torsió que preserva bé l’estabilitat del cotxe.

Ens ha agradat força també el tacte de la direcció, assistida elèctricament i la resistència dels frens a la fadiga.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa