KIA SORENTO: ADN GLOBAL

Els coreans continuen posicionant-se en el mercat europeu amb productes cada cop més refinats. La nova generació Sorento és molt més moderna, aparent i estilitzada. Rebaixa 1 cm. l'alçada respecte del terra i optimitza capacitat per acollir fins a set places. Adopta suspensions independents més fermes, substitueix els xasís de travessers per un de monocasc i abandona la reductora. Tot plegat per estalviar més de 200 Kg, reduir consums i guanyar vendes.

A casa nostra el primer Sorento va arribar fa 8 anys. Des d'aleshores, els coreans han venut més de 900 mil unitats d'aquest model i és molt provable que aquesta càlida acollida hagi empés els de Kia a renovar-lo completament. La versió actual del Sorento només conserva el nom i guanya enters evidents en l'apartat estètic. Creix en centímetres. És més voluminós en tamany però també més fluïd i modern quan a línia. El nou ADN de Kia no enganya, com la prova del cotó. El model contenporani rebaixa el coeficent aerodinàmic Cx de 0,42 a 0,38. i dona protagonisme a elements exteriors vinculats a la seguretat. Per això augmenten de mesura llums i indicadors posteriors i es trasllada els intermitents als retrovisors.

L'habitacle del Sorento actual tampoc s'assembla de rès. Per comencar, viatja un centímetre més aprop del terra i presenta un aspecte molt més cuidat. Inicialment pensat per a cinc places, es pot demanar en opció (per 500 euros) una tercera filera de seients d'aquells que s'amaguen al terra del maleter i és bo només fer servir en cas d'autèntica necessitat. En qualsevol cas, la sensació general és bona i observem detalls de bon gust que mereixen ésser comentats, com ara les sortides d'aire posteriors, situades al montant de la porta; el sistema de tancament autromàtic de portes en iniciar la marxa o el fet de disposar d'ordinador de viatge multifunció.

El xasís abandona l'estructura de travessers per una plataforma nonocasc autoportant, semblant a la d'un turisme... L'aposta, que també fa perdre la reductora, li resta capacitat off road però, a canvi, l'alleugereix. Visual i amb xifres a la mà. El Sorento que hem estat portant pesa 215 Kg. menys que la versió anterior tot i guanyar equipament i un grapat d'elements de seguretat i confort que tot seguit desgranarem. Els savis coreans han afinat la direcció, ara molt més directa i han incorporat un eix multibraça al darrera. S'ha incrementat la duresa de les suspensions a la recerca d'un compromís més just entre efectivitat i confort. L'estabilitat que proporciona el nou Sorento és de les que genera una agradable sensació de domini en la majoria dels escenaris. I sense grup curt per poder afrontar eventuals trialeres, s'agraeix especialment el sistema automàtic de control i assistència en pendents (que limita la velocitat a 8Km/h), el repartidor electrònic de frenada i els controls d'estabilitat (ESC) i tracció (TCS) que incorpora de sèrie.

Mecànicament, la nostra unitat duia el nou 2.2 turbodièsel d'alumini de 197 CV associat a una caixa de canvis automàtic de 6 velocitats, amb convertidor. La gamma permet adquirir un Sorento només amb tracció al davant i canvi manual, però la unitat de premsa ens ha semblat una magnífica opció pels que transiten habitualment per carretera i ciutat i fan escapades a la muntanya o han de circular, de tant en tant, en itineraris amb meteorologia adversa, neu, fang o pedra. El motor esmentat incorpora culata de 16 vàlvules, sistema d'injecció directa common-rail de tercera generació i filtre de partícules. Amb aquest giny, el Sorento obté xifres brillants en prestacions i consum. 6 litres i mig de mitjana en cicle combinat i puntes de 190 Km/h en recorregut planer. La versió 4x4 funciona exclusivament amb tracció total en trànsit normal. Un embragatge multidisc de gestió electrònica s'ocupa de passar força a les rodes posteriors quan detecta pèrdues de motricitat. En condicions extremes es poden bloquejar els eixos al 50% (Lock Mode) però sempre circulant per sota dels 30 km/h.

 
 

Comentaris