Perdoneu, segurament és un error nostre. De la ciutadania, em refereixo. Potser no ho vam deixar clar quan vam anar a votar massivament el 9 de novembre de 2014, en una consulta històrica. O quan, tres anys després (l’1 d’octubre del 2017), vam tornar a anar a les urnes per votar la independència malgrat la violència policial salvatge. Accepto que malgrat manifestar-nos sense defallir cada Diada, omplir els carrers contra cada sentència, i ocupar Barcelona plens d’entusiasme i valentia per donar la benvinguda a la república, potser els nostres “líders” (quina ironia) no han entès el que volem. No han entès que ningú els ha votat perquè gestionin una pandèmia, millorin el model d’escola, recaptin més impostos o canviïn els trams autonòmics de l’IRPF. Segurament per això ho fan tan malament, tot plegat. No és pas culpa seva. És que no se’ls va votar per això. Se’ls va votar (i corregiu-me si m’equivoco) per declarar la independència i fer mans i mànigues per fer-la efectiva. Quants mandats populars necessita, aquesta gent? Ho dic amb tota l’estima i la solidaritat del món. No és una crítica, és una pregunta autèntica i desesperada. Què més necessiten, per fer allò que fa tres anys vam demanar democràticament a les urnes.

Ves que ara algú em dirà allò que s’ha de gestionar el dia a dia. Vols dir? No penseu, honestament, que els catalans vam acceptar viure un temps d’inestabilitat i desordre amb l’objectiu de tenir la república? Voleu dir que quan vam anar a votar l’1 d’octubre, jugant-nos-hi la cara, ho vam fer per poder decidir si tanquem els teatres o els restaurants dos o tres dies més per culpa d’un virus? És per això que s’han de barallar, ara, els polítics catalans? Per les engrunes d’un sistema centralista i corrupte? Han de llençar-se els plats pel cap Esquerra i Junts per Catalunya per gestions quotidianes tenint en compte que l’objectiu és declarar la independència? O és que ja no és aquest, l’objectiu? Resulta que després de la valentia i la passió demostrada, ara assumim amb un servilisme miserable les condemnes, les sentències, la violència, la repressió, l’espionatge i les detencions arbitràries, mentre els “líders” es barallen per quan poden obrir els bars. Tanquem tots els bars! Tanquem tots els teatres! Declarem la independència i sentiran l’escalf de la gent. La veritable solidaritat.

Ni tan sols els espanyols comprenen aquesta manera de fer política amb el fre de mà posat. Darrerament, he parlat amb gent de fora de Catalunya que defensa la legitimitat d’una consulta, d’un referèndum. Si tinguéssim el valor d’estirar la corda, l’estaca cauria. Ho sap tothom. Especialment els que han de liderar-nos en aquest camí que, lamentablement, ha passat de ser heròic a vergonyós. Des del primer moment, des del referèndum, des de la primera càrrega policial als col·legis catalans, l’objectiu ha estat fer efectiva la voluntat popular. Per què hem deixat que els polítics (que votem nosaltres) elideixin aquest fet tan notable dels seus programes de govern? Com hem arribat a aquest punt? Deixeu-vos de petites batalles i concentrem-nos en la gran conquesta. La llibertat plena contra la manca de democràcia, contra els bancs que fugen, contra la premsa que ens vol ignorar. Si no ens hi posem, serem un país molt pitjor on viure. 

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Fins ara han manat els corruptgents: a novembre 23, 2020 | 20:14
    Fins ara han manat els corruptgents: novembre 23, 2020 | 20:14
    Mas va fer una costellada de 3 respostes, Fuigpelmón suspen la DUI i fuig, Torra crispa a tothom i no fa res. Així han prucessat 10 anys, potser el problema son els votants no els polítics.
  2. Icona del comentari de: Realitat a novembre 23, 2020 | 20:49
    Realitat novembre 23, 2020 | 20:49
    Per que no començes donant exemple? Dius que tanqui tot, doncs que tanqui aquest diari i et deixin sense la teva pagueta. Despres continua per no pagar la renta, iva, etc. Per que no fas tot això i mes? Nomes així demostraries que no ets un mes dels que nomes saben criticar i no fer res (algo molt espanyol per cert)
  3. Icona del comentari de: Silvani a novembre 23, 2020 | 20:55
    Silvani novembre 23, 2020 | 20:55
    Si fas la reflexió sobre "independencia o res" vol dir que estas disposat a quedarte sense res, d'entrada no m'ho crec i encara que fos cert has de pode entendre que no sigui així per a moltisima gent. Si a tu no t'importa quedarte amb res vol dir que la teva vida ( treball, familia, amics, oci, etc) no val gaire i es molt lamentable i trist.
  4. Icona del comentari de: Narcís ( .. netes amb Es Satty sense explicar res així com frases ' algo pasará en agosto ' o ' ataque terrorista se supera que disolver .. ‘ . . . quina determinació ens cal ?) a novembre 23, 2020 | 21:09
    Narcís ( .. netes amb Es Satty sense explicar res així com frases ' algo pasará en agosto ' o ' ataque terrorista se supera que disolver .. ‘ . . . quina determinació ens cal ?) novembre 23, 2020 | 21:09
    L' autor té tota la raó del món , però la qüestió és davant estat que : recollí signatures contra Catalunya ( amb l' excusa de l' Estatut ) .. fumé l' operació Catalunya .. jutjà MHP Mas i càrrecs .. sostragué diners via .. estomacà brutalment sense perquè .. persegueix judicialment per manifestar-se .. empresona penalment per representar-nos .. obliga sortir disparat vers l' exili .. desposseeix/ priva tinguem president democràtic .. . . . i alhora fa ma..
  5. Icona del comentari de: Jan a novembre 23, 2020 | 22:01
    Jan novembre 23, 2020 | 22:01
    Doncs segur que molts pensen que et quedis sense res, pero això tu. No obliguis a triar a ningú, per que si et preguntem, quedarnos a espanya o res, que triaries?
  6. Icona del comentari de: Fe de erratas a novembre 23, 2020 | 22:13
    Fe de erratas novembre 23, 2020 | 22:13
    Donde dice: "quan vam anar a votar massivament el 9 de novembre de 2014, en una consulta històrica" debe decir ""quan els indepes vam participar massivament en una nova presa de pèl de Artur Mas & Co. el 9 de novembre de 2014, " De nada, Sr Jara, un placer.
  7. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 23, 2020 | 22:17
    Doctor Strangelove novembre 23, 2020 | 22:17
    No, l'error ets tu i la teva ridícula indumentària . Ara amb el black friday compra't un xandall com Déu mana, talòs! Doc.
  8. Icona del comentari de: Ramon a novembre 23, 2020 | 22:21
    Ramon novembre 23, 2020 | 22:21
    Ja no hi ha cap raó bona, assenyada o honesta per votar ERC. Les tres úniques que romanen són, una traïdora, la segona dement i la darrera xoriça.
  9. Icona del comentari de: ¿qu´es aixó a novembre 23, 2020 | 22:39
    ¿qu´es aixó novembre 23, 2020 | 22:39
    de que els carters recolliran el vot per correu? no son funcionaris del estat?, quina tupinada.
  10. Icona del comentari de: jg a novembre 23, 2020 | 23:01
    jg novembre 23, 2020 | 23:01
    este señor es un iluminado...
  11. Icona del comentari de: Ramon a novembre 23, 2020 | 23:58
    Ramon novembre 23, 2020 | 23:58
    Raons per votar ERC: 1. Ser espanyolista; 2. Empassar-se el seu relat o sigui ser idiota; 3. Esperar sucu-sucu en cas que Espanya aconsegueixi per fi posar-los al davant de la Generalitat. No n'hi ha més.
  12. Icona del comentari de: Donec perficiam a novembre 24, 2020 | 08:22
    Donec perficiam novembre 24, 2020 | 08:22
    Tens raó Oriol Jara, però tenim el gran problema que molta gent indepe (inclosos els politics que ens representen) tenen por justament de perdre coses pel camí, i aixó amics meus és inevitable. En un camí (costerut com aquest) sempre deixes coses. Molts dels indepes creiem que primer de tot és la independència i després ja construirem la resta, però la gran majoria no...i així no anirem enlloc. Espero que les generacions que vindràn siguin més valentes i tinguin clar qué és realme
  13. Icona del comentari de: ciutada del mon a novembre 24, 2020 | 09:12
    ciutada del mon novembre 24, 2020 | 09:12
    JAJAJAAJAJ MOLT BE DOC, INDAPENDENCHIA O XANDALL JARA jajaja per cert un cognom extremeny altre xarnego venut al millor postor jo hui per hui escolliria xandall, aquest ja es veu molt usat, jajajajajaajaj.
  14. Icona del comentari de: jordi a novembre 24, 2020 | 11:35
    jordi novembre 24, 2020 | 11:35
    ay queridos indepas.....la figura del medio indepe de momento triunfa....para los fanáticos, que vayan haciendo monumentos al martir Puchi Puchi y a soltar para la caixa de ressss
  15. Icona del comentari de: Ramon a novembre 24, 2020 | 13:18
    Ramon novembre 24, 2020 | 13:18
    Que el xandall no us impedeixi veure l'encert que té aquest article, de recordar i reivindicar el dia més bell de la història de Catalunya: el 9N. El més bell i també per culpa d'ERC el més desaprofitat però això no li treu la grandesa malgrat que pregunta i respostes fossin un nyap. Però un nyap no atribuïble com ho fa a sota un pertorbat al president Mas ans a dos titelles de la Caixa, Iniciativa i la mitja UDC que va trair Catalunya.
  16. Icona del comentari de: Ramon a novembre 24, 2020 | 13:21
    Ramon novembre 24, 2020 | 13:21
    El 9N fou desaprofitat per causa de la traïció d'ERC, però de fet també va servir per visualitzar-la. Per fer-la evident. El paper d'estrassa d'ERC just abans, durant i immediatament després d'aquell gloriós jorn va deixar els republicans en pilota política picada. I jo cada cop tinc més clar que la traïció no data d'aquells dies sinó que mai no hi havia deixat de ser d'ençà que, ara fa uns vint anys, va posseir-los el maligne. El PSC, of course.
  17. Icona del comentari de: Ramon a novembre 24, 2020 | 13:25
    Ramon novembre 24, 2020 | 13:25
    Els numerets previs al 9N, gesticulacions de trencadissa i cops de puny a la paret inclosos, les cares llargues i els cafès en got de plàstic de la nit d'aquell gloriós jorn i per descomptat el sermó contra la unitat del Junqueras van destrossar el procés però ja van deixar claríssim que ERC no havia canviat pas. Mai no havien deixat de ser els traïdors dels tripartits.
  18. Icona del comentari de: Ramon a novembre 24, 2020 | 13:26
    Ramon novembre 24, 2020 | 13:26
    Els numerets previs al 9N, gesticulacions de trencadissa i cops de puny a la paret inclosos, les cares llargues i els cafès en got de plàstic de la nit d'aquell gloriós jorn i per descomptat el sermó contra la unitat del Junqueras van destrossar el procés però ja van deixar claríssim que ERC no havia canviat pas. Mai no havien deixat de ser els traïdors dels tripartits.
  19. Icona del comentari de: Anna C G a novembre 24, 2020 | 14:14
    Anna C G novembre 24, 2020 | 14:14
    Totalment d'acord amb aquest artícle! Som-hi?
  20. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 24, 2020 | 18:02
    Doctor Strangelove novembre 24, 2020 | 18:02
    Aquest és el problema de l'independentisme, els vostres "intel·lectuals" són gent que no sap ni vestir! Com coi voleu que algú amb dos dits de front els hi foti un mínim cas? Doc.
  21. Icona del comentari de: Lluís a novembre 26, 2020 | 06:59
    Lluís novembre 26, 2020 | 06:59
    100% d'acord. L'objectiu dels polítics no ha estat mai aconseguir la independència sinò aconseguir el poder, encara que sigui el petit poder que autoritza l'Estat Espanyol. I els votants ? Quants estan disposats a anar més enllà de manifestar-se ? Quants estan disposats a sacrificar la comoditat del dia a dia de la majoria?
  22. Icona del comentari de: Andreu a novembre 27, 2020 | 13:22
    Andreu novembre 27, 2020 | 13:22
    La cosa és molt simple. No hi haurà mai de la vida independència perquè els cat no la volen. Prova d'això és que després de l'estafa del 1-O van tornar a votar als mateixos estafadors, a qui a sobre consideren herois i màrtirs. I al febrer ho tornaran a fer.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa