HONDA INSIGHT: D'ARA ENDAVANT

L'oferta canvia com el propi món i Honda està decidida a popularitzar la tecnologia híbrida també a casa nostra. La segona generació de l'Insight, carregat de virtuts estètiques, eficiència mecànica i sentit pràctic, ens queda més a prop perquè ostenta una posició privilegiada en la relació preu-producte.

Que consumeixi el mínim de carburant i que sigui respectuós amb l'entorn. A partir d'aquesta màxima va néixer el 1995 el primer Insight, el primer pont d'Honda per unir els vehicles de tota la vida amb els automòbils de baixes emissions. Fa vuit anys, els japonesos van treure al mercat el Civic IMA i, ara, per democratitzar autènticament la tecnología híbrida, ens fan arribar el mateix compacte de cinc portes renovat en preu, estètica i consum.

Observat a distància, la fluïdesa de línies de l'Insight té antecedents. S'inspira en els trets exteriors de l'FCX Clarity, el primer Honda propulsat per hidrogen que fa temps que circula als EUA i al Japó. Amb un generós i punxegut frontal que distribueix les òptiques en grups de quatre fars i situa els indicadors de direcció a l'extrem inferior del paracops, els tècnics de la casa han buscat la manera de rebaixar el coeficient aerodinàmic de la silueta, esculpint el capó, inclinant el vidre i reduint la distància de la carrosseria respecte del terra. Les concessions aerodinàmiques es noten també en la meitat superior del sostre, que es va estrenyent conforme s'acosta a la cua per aconseguir minimitzar el fregadís. Amb aquest ADN ecològic, el cotxe, guanya enters, personalitat i presència però hi ha una contrapartida: l'accessibilitat a les places posteriors i l'alçada lliure no és pas la més òptima. L'ambient interior, en canvi, acusa l'esforç de presentació de la marca. Destil•la modernor. Especialment, el quadre d'instruments digital que –amb profusa informació- canvia el color adaptant-se al tipus de conducció que es practica. Així, el velocímetre passa de blau turquesa a verd en funció de si consumim més o menys i, la pantalla multifunció central, ens premiarà amb una flor virtual si, al final del trajecte, hem assolit l'eficiència òptima.

Tècnicament, l'Insight obté dinamisme combinant la força d'un motor elèctric de 14 CV amb un altre de gasolina de 88, de baixes emissions. El primer dels motors i les bateries que emmagatzemen electricitat s'ocupen d'assistir el giny de combustible però, en aquest cas, l'energia que normalment es perd en les frenades, s'aprofita per recarregar les bateries. El motor de gasolina, a més, s'apaga automàticament en els semàfors (funció stop-star) i l'elèctric té prou força i autonomia com per empènyer l'Insight durant 3 Km, sempre que circulem per sota dels 45 Km/h. Un altre de les particularitats de l'Honda Insight és el canvi, de variador continu, que es pot fer servir en mode seqüencial per tal que el conductor pugui decidir en quin moment engrana cadascuna de les set marxes disponibles. Casant la mecànica tèrmica amb l'elèctrica i circulant a partir de la legalitat vigent, reduirem considerablement les emissions de CO2 (101g/km) i mantindrem unes mitjanes sostingudes al voltant dels 4,5 litres. Com que la tecnología és autònoma, mai no ens haurem de preocupar de carregar les bateries i els japonesos prometen una garantia de vuit anys, cosa que evidencia una confiança notable en el sistema.

La capacitat del maleter tampoc és dolenta però sota el terra no hi ha cap roda de recanvi, només bateries. En cas de punxada haurem de recórrer al kit que facilita la casa o trucar al servei d'assistència. La direcció és precisa però no pas ràpida i els frens resulten suficients. Molles i amortidors presenten un reglatge tirant a fern que evita gronxaments de carrosseria en els revolts però compromet el confort quan el paviment està deteriorat.

 
 

Comentaris