El fracàs de la 'Marca Espanya'

"L'Estat espanyol no troba la manera de ser efectiu per als seus ciutadans; és un model que no funciona"

La 'Marca Espanya' ha registrat una caiguda del seu valor d'un 20%, en passar de 908.000 milions de dòlars (661.839 milions d'euros) el 2012 a 725.000 milions de dòlars (528.394 milions d'euros) aquest any, segons l'informe anual de Brand Finance sobre les marques país. Espanya, que baixa cinc llocs (del 13 al 18), ha quedat al nivell del Marroc, Bòsnia Hercegovina o Xipre. 'Marca Espanya' ha estat un fracàs que no ha servit per a la projecció de l'Estat espanyol, degut a una idea excessivament polititzada. En un moment que a Espanya li falla totalment un projecte sensat, i que s'ha convertit en un país totalment controlat per la llotja del Bernabeu, intentar-ho resoldre amb una imatge de marca era del tot desproporcionat. I el resultat és una prova més que l'Estat espanyol no troba la manera de ser efectiu per als seus ciutadans. És un model que no funciona.

 
 

Comentaris