DACIA SANDERO STYPWAY: VALOR AFEGIT

"La nova versió del Sandero explota al màxim la moda 'low cost' automobilística de produir un cotxe bàsic, però total"

El Sandero Stepway seduirà aquells que busquen una eina de transport econòmica, que s'adapti a les necessitats del dia a dia i reservi un bon espai interior. Sense luxes ni refinaments però amb una estampa aventurera, molta proporció de sentit pràctic i la fiabilitat indispensable per a poder fer un grapat de quilòmetres.

L'Stepway se situa en terra de ningú. A mig camí dels turismes i els SUV però amb una immillorable relació entre cost, imatge i versatilitat. Comptant els ajuts fiscals, podrem comprar-lo per poc més de 10.000 euros, amb la garantia de Renault i sota la màxima de "millor quan més funcional..." La nova versió del Sandero explota al màxim la moda 'low cost' automobilística de produir un cotxe bàsic, però total.

Aprofitant el 80% de les peces del model que ja fa temps que es comercialitza a llatinoamèrica l'Stepway és, en el fons, una berlina de cinc portes i dos volums amb una nova presentació. Parteix igualment del xassís i la mecànica de l'anterior generació del Clio i una mica sembla que busqui convertir-se en el Renault-4 del segle XXI. Aquell auto ferm que tant anava bé per anar a la feina o al tros com per acompanyar la família d'excursió per provar d'omplir un cistellet de cargols o rovellons o estirar-se a la platja una estona. Tot plegat amb una estètica ben particular que destaca per les barres longitudinals al sostre, fars antiboira, miralls cromats, passos de roda específics amb llanda de 16 polzades i protectors als baixos.

Basat en les versions convencionales del Sandero equipades amb mecàniques de gasolina 1.6 de 90 CV i 1.5 dCi de 70 CV només amb tracció al davant, els enginyers s'han ocupat de reforçar-li les suspensions i sobreelevar 20 mm la carrosseria. Amb aquesta simple maniobra s'ha aconseguit millorar el recorregut de les suspensions i el comportament.

A l'interior, els canvis es concentren en un entapissat específic i una posició pel conductor un xic més elevada. L'aire condicionat, els vidres elèctrics o la ràdio es paguen a banda i no hi ha, per exemple, regulació en alçada de la columna de direcció. L'embolcall, doncs, renuncia als luxes superflus i aposta pel sentit pràctic però acaba aportant una magnífica visibilitat i un grau de confort més que acceptable. Fins i tot per a cinc passatgers tot i reservant 320 litres al maleter (ampliables a 1.200 si pleguem 40/60 els respatllers posteriors) amb roda de recanvi normal inclosa.

Als puristes els molestarà que el fabricant hagi retallat despesa en matèria d'aïllament acústic o que el cotxe ostenti un Cx de 0,39 en el capítol aerodinàmic. Però, a la pràctica, en ciutat, disposar d'uns centímetres suplementaris en alçada permeten una excel•lent visibilitat; els acabats plàstics protegeixen millor la xapa i l'agilitat de la direcció el converteixen en un cotxe molt maniobrable. No acusa inèrcies perquè pesa poc (1.200 kg) i és capaç de mantenir mitjanes per sota dels 7 litres, en carretera i carregats fins a dalt.

Sense ESP i tivant només per davant no podem parlar pas d'un autèntic «off road». Però això no li fa perdre atractiu perquè l'alçada lliure respecte del terra i el generós recorregut de suspensió fan que l'Stepway esdevingui un magnífic cotxe rural.

 
 

Comentaris