Convèncer, no vèncer

"Si fos com diu el conseller molts conductors a la vista d'un radar no baixarien precipitadament la velocitat, ni sortirien disparats quan tornessin a veure els 120"

Quan s'acosten les eleccions tots els partits intenten marcar el seu propi perfil. Aleshores no valen els matisos. Però mentre que es governa cal cercar el màxim consens i per aconseguir-ho cal valorar els grisos. ICV-EUiA en la defensa dels 80 km/h a l'Àrea Metropolitana de Barcelona s'han mantingut en un extrem, en una posició inalterable, cecs a la realitat i sords a qualsevol proposta. I algunes han estat equilibrades, com mantenir la limitació de dia i anul•lar-la a les nits, quan la circulació és mínima. Però els ecosocialistes volien apuntar-se una victòria per lluir en els mítings electorals davant els seus i l'han aconseguit. Ara bé, una cosa és no voler baixar del burro i l'altre creure's o fer creure que tothom ha sucumbit als teus encants. Assegurar que la limitació dels 80 km/h "ha estat assumida" per la ciutadania, com ha declarat el conseller de Medi Ambient, Francesc Baltasar, és no saber distingir entre "comprendre" i "resignar-se". No es confongui. La majoria de ciutadans es resignen a aquesta restricció, però no la comparteixen ni la comprenen. Si fos com diu el conseller molts conductors a la vista d'un radar no baixarien precipitadament la velocitat, ni sortirien disparats quan tornessin a veure els 120. Ho deia Víctor Hugo: "Res més estúpid que vèncer, la verdadera glòria és convèncer". I ICV-EUiA amb tot aquest temps no ho ha aconseguit.

 
 

Comentaris