CITROËN C-3 2010 : COMPACTE DE NOVA ERA

Confort de marxa i qualitat percebuda. Els francesos han avançat de forma contundent en aquesta direcció posant a la venda un utilitari autènticament modern, pràctic i elegant que té en l'estètica, l'aerodinàmica i la contenció de pes, alguns dels seus millors arguments.

El primer C3 va veure la llum fa vuit anys. El 2006 va patir un lleuger restyling estètic i d'equipament. Pero la darrera posada en escena ha estat molt més contundent, no en devades va acabar per acaparar mirades al Saló de Francfurt de l'any passat. Bàsicament perquè els seus trets essencials hereten tot el potencial que destil.len els flamants productes DS del mateix fabricant. Però també perquè creix en mesures. Pràcticament arriba als quatre metres (3,94) i guanya 6 cm. d'amplada tot i mantenir una carrosseria compacte, de cinc portes. Augmenta igualment l'entrada d'aire frontal ara, amb engraellat de pannel d'eixam d'abelles, i les òptiques, que adopten una forma ben personal i s'allargàssen cap els costats. Apareixen els cromats (al mànec de les portes, als marcs de les finestres i a les sortides d'escapament) i l'oferta de colors disponibles s'amplia. Frontalment, el que més sorprén és el parabrises panoràmic Zenith (de 1350 mm. disponible com a opció en les versions més equipades) que proporciona a l'habitacle una grau de lluminositat inèdit. Una cortineta retràctil que s'estira serveix per minimitzar la rigurositat dels raigs solars a plena canícula.

A l'interior, en el pannell de comandaments destaquen les tres esferes centrals, el bon tacte de la botoneria i els entapissats (en la nostra unitat, de pell). L'ergonomia Citroën impera. No hi ha reglatge lumbar als seients però el seu tamany pot acollir bé qualsevol talla i els passatgers del darrera, lluny de trobar-se enxovats, es beneficiaran d'espai suficient per a col.locar els peus perquè, els del davant, van ancorats un xic més amunt de l'habitual. La visibilitat –està clar- és impecable així com el maleter, amb 300 litres de reserva. A nosaltres ens han sobrat alguns acabats metàl.lics que, a plé estiu, agafen temperatura i incomoden…

Sota el capó del nou C3, el popular HDi de 90 CV de sempre, revisat per ajustar consum i emissions. Amb una magnífica relació pes/potència i canvi manual de cinc marxes, depassa puntes de 180 Km/h amb mitjanes de consum per sota dels 5 litres en carretera i a la ratlla dels 6, en ciutat. A nivell mecànic, l'únic que ens sembla millorable és la rumorositat. Es mou amb prou autoritat a mitja càrrega i només el salt que hi ha entre les relacions més llargues aconsella anticipar-se a l'hora de passar-ne a una d'inferior per afrontar un avançament o una incorporació amb les màximes garantíes.

El treball sobre les suspensions prima clarament el confort. Té una reacció en revolt menys directa que molts seus rivals. Gira bé. De forma fàcil i ràpida. Circulant en línia recte, el treball de filtratge dels sotracs és prodigiós. Tot està pensat en favore de la comoditat. Però la tònica es trenca en els revolts pronunciats si practiquem una conducció més aviat dinàmica i el ferm no és de darrera generació. En aquest escenari, l'esmorteïment perd progressivitat, la carrosseria comença a gronxar-se i és fàcil que intervingui el control d'estabilitat ESP (opcional per 300 euros).

 
 

Comentaris