Cervesa contra el cava

"La ruptura emocional que tants esquinçaments de vestidures provoca a Madrid, ara va i són ells mateixos els qui la racionalitzen comercialment"

El brindis de la nit de Cap d'Any que faran els presentadors dels grups de comunicació Atresmedia i Mediaset no es farà amb cava, sinó amb cervesa. La iniciativa, que va començar el 2012, s'extén ara fins a la Televisió de Galícia. En total seran nou els canals privats de televisió espanyola que aquest any no brindaran amb cava, entre ells Antena3, la Sexta, Telecinco i Cuatro. Evidement qualsevol producte comercial té dret a fer publicitat en el mitjà que vulgui, com és el cas de la cervesa. Però un canvi d'aquesta mena es fa sempre sobre una certa demanda sociològica, i és en aquest punt on apareix el síntoma d'una certa animadversió espanyola contra el cava. Una animadversió que té flaire d'anticatalanisme implícit. La ruptura emocional que tants esquinçaments de vestidures provoca a Espanya, ara va i són ells mateixos els qui la racionalitzen comercialment. La sobirania política no acaba de rutllar, però la cultural ja ens la fan des de Madrid. I ja se sap que la cultura sempre precedeix la política.

 
 

Comentaris