AUDI S3 CABRIOLET: CEL I TERRA

Ben reblat, confortable, esportiu i descapotable : què més podem demanar ? L'S3 cabriolet és un pura sang domesticat amb el coneixement que s'arrapa a l'asfalt com un pop i que munta la variant de capota de lona d'accionament automàtic més ràpida del mercat.

Maco, divertit i eficaç. Geniut si fa falta però sempre noble. Tan discret com desitjat. Vet aquí la versió descapotable més potent de la gamma A3. Un autèntic seductor a primera vista. Ara, amb fars frontals renovats, que inclouen una funció de llum de dia. Una línia de diodes tipus LED associats a làmpades bi-xenón que n'incrementen la personalitat. Els retrovisors del nou model, més aerodinàmics, acullen els intermitents a la carcassa i les entrades inferiors del davant arriben ribetejades en crom. Molt encertat el difusor als baixos posteriors pensat expressament per reconduir els fluxos d'aire i mantenir la mitjana del consum en paràmetres força assumibles. Opcionalment es poden demanar llandes de 18 polzades amb pneumàtics de perfil baix mentre que el doble escapament cromat de forma oval es manté en totes les versions. L'engraellat frontal i la columna del pilar B, en canvi, són de nova factura. Surten de fàbrica pintats de negre.
L'A3 cabriolet fa servir una capota de lona d'accionament elèctric. Els alemanys asseguren que és més lleugera que un sostre metàl•lic dur, més fàcil de manipular i més estètica. A la pràctica no te rival. Es plega i desplega en només 9 segons, queda allotjada sobre el maleter i no altera en absolut la capacitat d'aquest compartiment (255 litres amb possibilitat ampliables si pleguem els seients posteriors). Amb un avantatge afegit, l'accionament es pot fer en marxa, sempre que no depassem els 30 Km/h.

A dins, els quatre passatgers possibles podran acomodar-s'hi bé en unes esplèndides butaques de pell tipus baquet. A l'habitacle hi trobarem un grapat de detalls de bon gust que ajuden a crear l'atmosfera idònia. Força botoneria; un panell amb esferes i agulles personalitzades; difusors de climatització i pedals en alumini i l'emblema del cotxe, centrat, en vermell i plata, al vell mig del volant. Llàstima que el dispositiu de plegat dels seients davanters compliqui l'accessibilitat al darrera…

El descapotable objecte de la nostra atenció avui munta suspensions més aviat enèrgiques que, en cap cas resulten incòmodes. Ans el contrari! La fermesa del conjunt esmorteïdors-molla ens convidaran a tastar ritmes més vius però no penalitzaran l'ús diari. Mecànicament, la major part dels elements són comuns als de l'A3 convencional per bé que el 54% de la seva estructura està feta a partir d'acer d'alta resistència. El marc del parabrises s'ha reforçat per protegir millor els ocupants en cas de bolcada i, al darrera, al clatell dels seients, s'hi han col•locat sengles anelles metàl•liques.

El fabricant ha optat per control d'estabilitat (ESP) que no és gaire intrusiu i, a més, pot desconnectar-se. Amb aquesta dotació, la majoria de les vegades, el límit l'imposarà el sentit comú, el seny i la normativa viària.

Les credencials que anuncia el cotxe no tenen desperdici : arriba als 100 Km/h en menys de 8 segons i –no ho hem provat pas- te autolimitada la velocitat als 230 Km/h de punta. La casa li anuncia unes mitjanes de consum de poc més de vuit litres però nosaltres, en itinerari mixt, no hem pogut rebaixar els valors de dues xifres. Això sí, aquest bonic descapotable amaga un cor de cupé. Un dos litres TFSi que combina la injecció directa de combustible amb el turbocompressor. Declara 200 CV i reserva el seu parell-motor òptim entre les 2.500 i les 5.000 voltes. Equipa la caixa de canvis automàtica-seqüencial típica d'Audi, la Tiptrònic. Amb possibilitat de manipular-lo perifèricament a través de les lleves del volant, amb aquesta dotació l'A3 es transforma. Canviar de velocitat és tota una delícia i el conductor no para de sorprendre's de la immediatesa de les reaccions. Els frens escurcen les distàncies d'aturada amb voracitat i, aparentment, semblen infalibles. Són de discs ventilats a les quatre rodes i, la direcció, d'una precisió i equilibri, envejables.

L'equipament –recorrent a les opcions- és de bandera ; el cotxe es ven en colors molt llaminers i –no ho critiquem- també a un preu diferenciador.

 
 

Comentaris