El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
AUDI A5 CABRIO: ELEGÀNCIA I PERSONALITAT A CEL OBERT
  • CA

L’A5 no passa mai desapercebut. Ni als semàfors ni en carretera oberta. La majoria dels observadors n’admiren l’amplada, la definició del frontal i la forma de les seva línia. Els fars allargassats i l’imponent engraellat lliguen perfectament amb el capó allargassat típic dels autèntics esportius. L’alçada a nivell de cintura no desentona pas amb la prominència de les entrades d’aire. I el disseny de les llandes casa mil•limètricament amb l’inconfusible feix de llum diürna que generen els fars frontals amb tecnologia LED. Marcs amb viseres d’alumini, un difusor a la faldilla posterior en un color diferent al de la carrosseria i una capota de lona molt ben cosida i completament estanca, aporten la torna a un conjunt francament ben reblat. Ah!, per cert. Que el fabricant assegura haver optat per la roba en aquest element per estalviar pes, reduir consum i abaixar el centre de gravetat del cotxe. I la veritat és que, a ple hivern i amb meteorologia adversa, no hem trobat cap inconvenient a aquesta aposta… Especialment si tenim present que es plega automàticament en només 15 segons (fins i tot anant a 50 Km/h) i es torna a capotar en 17.

L’interior és, també, un prodigi de subtilesa ergonòmica. Funcional però, alhora, selecte. Tot està pensat per a proporcionar confort i plaer. Els materials emprats són d’una qualitat indiscutible. Conviden a l’ús perquè pràcticament tot queda orientat cap al conductor i el sistema de guiatge MMI del fabricant de les quatre anelles, per exemple, resulta del tot intuïtiu. Fins i tot la clau del cotxe és una elegant peça de disseny. Abandona la forma tradicional per convertir-se en un element interactiu que treballa electrònicament i és capaç d’emmagatzemar informacions bàsiques pel servei de manteniment i post-venda. Una aposta pensada per a simplificar les operacions al taller.

Fins aquí tot el què es veu i es toca. Però no ens enganyem: la bona feina també queda amagada. L’A5 Cabrio no aglutina només una llarga llista d’additius estètics. Els savis de la casa han confegit el xassís a partir dels acers de més alta resistència i han distribuït de forma estratègica tot un seguit d’elements de reforç per arribar a una plataforma de notable rigidesa. El capítol de la seguretat també el supera amb nota perquè el descapotable que avui ens ocupa munta una estructura de deformació programada en cas de xoc, barres de protecció lateral i tots els airbags imaginables.

Mecànicament es presenta en cinc motoritzacions possibles. En el llindar més alt hi el motor de gasolina 3.2 V6 Fsi de 265 CV i un 2.0 TFSI de 180 ó 211 CV. Tots amb injecció directa de combustible i, el més geniüt, sobrealimentat. Pels amants del gasoil, el model també està disponible en V6 Tdi de 2.7 litres i 190 CV o amb 3000 c.c. i 240 CV. Per trametre tot aquest potencial a l’asfalt els d’audi opten per un canvi manual de sis velocitats i, opcionalment, pel multitrònic de variació contínua o l’ultra-efectiu S-Trònic de set velocitats. Les versions més potents també poden adquirir-se amb tracció integral permanent Quattro.

En qualsevol cas, la versió mitjana que nosaltres hem dut destil•lava un tacte i fressa deliciosa i una raonable capacitat per empènyer en tot moment. I associat a aquest rendiment no podem perdre de vista l’eficiència en estabilitat que ostenta l’A5 Cabrio, amb un control d’estabilitat (ESP) no gaire intrusiu. L’auto, a més, es beneficia d’una direcció molt directa i uns frens d’autèntic especialista. Amb aquesta dotació, el límit el marcarà el sentit comú, el seny i la cartera, perquè qualsevol provatura dinàmica de llarg quilometratge l’haurem d’abonar en recanvis o, el què és pitjor, en punts del nostre carnet.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa