El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Saben que la victòria catalana continua allà
  • CA

Sempre s’ha d’obrir el focus. En termes històrics, cada vegada que hi ha hagut un xoc directe entre les estructures institucionals catalanes i les castellanes/espanyoles el resultat immediat -de vegades després de resistències duríssimes- ha estat la destrucció absoluta de les elits polítiques, socials, intel·lectuals i funcionarials catalanes. Els dos casos més evidents es van produir el 1714 i el 1939. En ambdues ocasions des de Madrid es va donar per definitivament destruïda la nació política i, fins i tot, la nació cultural. De fet, aquestes victòries brutals de l’espanyolitat castellana van estar molt a prop del seus objectius i van donar pas a dècades de tranquil·litat imperial.

No és el cas d’ara. El Primer d’Octubre i la repressió posterior han escapçat el lideratge institucional, els partits i alguns espais importants de la societat civil, certament. Però els engranatges socials continuen dempeus, amb capacitat de recuperar el nivell de mobilització en qualsevol moment, tal i com es va veure en la reacció a la sentència del procés. És això el que els fa por de veritat, no pas la classe política catalana, ni aquesta ni la que pugui venir. Saben que el Govern, el Parlament o les estructures polítiques i socials són fàcils de rebentar, però també són conscients que no van poder aturar ni el referèndum de l’1-O ni l’ocupació de l’aeroport del Prat.

Aquesta és la clau. A Catalunya l’Estat espanyol es limita a intentar que no esclati el barril de pólvora. I ho fa assetjant, permanentment, als que pensa que podrien desencadenar i dirigir l’única opció de victòria de la societat catalana, que és la desobediència. És la seva debilitat. I, tard o d’hora, acabarà essent la seva derrota.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 03, 2020 | 20:29
    Gonzalo novembre 03, 2020 | 20:29
    Año de fundación de omnium cultural: 1961. En plena dictadura franquista. A quien quereis seguir engañando, banda de subvencionados.
  2. Icona del comentari de: Ramon a novembre 03, 2020 | 20:29
    Ramon novembre 03, 2020 | 20:29
    Com deia l'inconcebiblement viu encara Giscard d'Estaigne, oui mais... Perquè t'oblides de la colonització. La colonització pot fer que això ja sigui irreversible en poc temps. I ells, el que volen és tenir-nos fins llavors capcots... o capficats en d'altres causes.
  3. Icona del comentari de: Jordi Tururù a novembre 03, 2020 | 21:07
    Jordi Tururù novembre 03, 2020 | 21:07
    Ánimo catetada, motivos hay unos pocos: l'única opció de victòria de la societat catalana, que és la desobediència
  4. Icona del comentari de: Ceballut a novembre 03, 2020 | 22:13
    Ceballut novembre 03, 2020 | 22:13
    Penso el mateix. Ara la clau és resistir, aprendre dels errors i encerts passats, estudiar l'enemic i preparar-nos.
  5. Icona del comentari de: Espectador a novembre 03, 2020 | 22:23
    Espectador novembre 03, 2020 | 22:23
    PSOE=PP=VOX=C's ,el 85% dels catalans encara no ho han entés.
  6. Icona del comentari de: Agustí a novembre 03, 2020 | 22:32
    Agustí novembre 03, 2020 | 22:32
    Coincideixo amb tu Cot. La força del país som la gent, i si la gent volem ens en sortirem. Gràcies per l'article.
  7. Icona del comentari de: Pólvora mullada, Sr. Cot a novembre 03, 2020 | 22:38
    Pólvora mullada, Sr. Cot novembre 03, 2020 | 22:38
    I visió històrica totalment falsa.
  8. Icona del comentari de: Jordí Tururú. a novembre 03, 2020 | 23:41
    Jordí Tururú. novembre 03, 2020 | 23:41
    Falso!!! en 1714 y el 1939, hubo dos guerras civiles españolas entre españoles, y la mitad de los españoles perdieron frente a la otra mitad., y ambas con internvencion e interses diferentes extranjeros en ambos bandos. En todo caso podrias decir que los seccesionistas en mabas ocasiones se equivocaron de bando.
  9. Icona del comentari de: Jordí Tururú. a novembre 03, 2020 | 23:50
    Jordí Tururú. novembre 03, 2020 | 23:50
    En 1640 los dirigentes cagalanes se seccesionaron de España y se pusieron bajo la proteccion de la Francia de Luis XIII y en 1714 luchan en contra del candidado Frances, el nieto (El delfin, ) al trono de España. Frueto dDe ambas elecciones de la oligarquia cagalana para poner en pie de guerra a los catalenes se perdieron unas cuantas cosas entre ellas, el rosellón y los fueros. En un margen de 50 años. CATETOS!
  10. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a novembre 04, 2020 | 01:05
    Luisnomeacuerdo novembre 04, 2020 | 01:05
    Tipico artículo o soflama para consumo de las débiles mentes de los grocñordos, hay que mantener la moral de los fascistas independentistas, sino tenemos enemigos los inventamos, con salvadores como este el proceso ya está liquidado.
  11. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 04, 2020 | 09:47
    Doctor Strangelove novembre 04, 2020 | 09:47
    Ay la censura d'aquest pamflet! No m'han publicat el meu genial comentari. En fi, si fos independentista els hi diria feixistes per no pensar com un servidor, sort que soc decent. Doc.
  12. Icona del comentari de: DE UN CATETO INDEPE HACIA 'LOS INTELIGENTES' UNIONISTAS ESPAÑOLES a novembre 04, 2020 | 10:17
    DE UN CATETO INDEPE HACIA "LOS INTELIGENTES" UNIONISTAS ESPAÑOLES novembre 04, 2020 | 10:17
    Por mucha represión y violencia unionista/totalitaria que ejerzáis sobre los indepes no acabaréis con la idea de libertad y las ansias de liberación de la nación catalana respecto a la opresión del estado español. Como no pudísteis acabarlas en Cuba, en Filipinas, en Flandes, ni en los virreinatos americanos. Nunca quisísteis negociar...y siempre acabásteis perdiendo el territorio.
  13. Icona del comentari de: Ramon a novembre 04, 2020 | 10:56
    Ramon novembre 04, 2020 | 10:56
    Doctor, que et surts de guióóóó, que figura que ets militant d'un partit independentista! Segona, la contraposició entre "independentista" i "decent" és indecent. Indecent i la major ruqueria que et recordo. I tercera, el copyright d'engaltar-li "feixista" a qualsevol discrepància el té la fauna progre. Que l'independentisme se n'ha encomanat? T'ho compro. Però el mal l'escampa i el prové dels teus (dels teus de tota la vida, ja s'entén).
  14. Icona del comentari de: Es importante no olvidarlo, define su 'categoría' cómo periodista. a novembre 04, 2020 | 11:22
    Es importante no olvidarlo, define su "categoría" cómo periodista. novembre 04, 2020 | 11:22
    Salvador,"el subvencionado".
  15. Icona del comentari de: Miquel a novembre 04, 2020 | 11:28
    Miquel novembre 04, 2020 | 11:28
    L'enhorabona, Salvador, per un article tan clar. Magnífic resum del centralisme polític de l'Espanya castellana. En guàrdia!
  16. Icona del comentari de: el verdugo del Cid a novembre 04, 2020 | 11:55
    el verdugo del Cid novembre 04, 2020 | 11:55
    Veure la quantitat de xusma Ñorda que et critica militantment l'article certifica la bondat del teu article, Cot. La existència de periodistes com tu també els fa cagar-se a les calcetes; d'altra banda, la existència de "feixistes" com jo fa que els seus fills i pares s'hi caguin també, ja que he llegit i entès bé a Maquiavelo i saben que gent com jo frisem per aplicar-los les seves lliçons de "diplomàcia" fins el fons dels seus cors i, naturalment, dels seus anus.
  17. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 04, 2020 | 13:26
    Doctor Strangelove novembre 04, 2020 | 13:26
    Hòstia Ramon, que no llegeixes els comentaris de certs independentistes que pul·lulen per aquí? Per desgracia, al ser català de soca-rel, només em relaciono amb altres catalans, que per desgràcia no raonen tant com un servidor, i ja et dic que usen el mot feixista per qualificat tot allò que va en contra del seu pensament únic. Tot i què estic d'acord amb tu, quan dius que això ve dels progres, per sort, amb aquesta gentola ja fa temps que no m'hi relaciono. Doc.
  18. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 04, 2020 | 15:32
    Gonzalo novembre 04, 2020 | 15:32
    .... que bonito.... Doc y Ramon, de acuerdo!!!!!! Que se besen, que se besen.... Jajajajajajajajajajaja!!!!! Veis laZis, como todavía nos podemos entender??? Siempre y cuando reconozcais que os tomaron (y os siguen) tomando el pelo de una manera desvergonzada.... Venga... Vosotros podéis....
  19. Icona del comentari de: Jordi Tururù a novembre 04, 2020 | 20:11
    Jordi Tururù novembre 04, 2020 | 20:11
    "...però també són conscients que no van poder aturar ni el referèndum de l'1-O ni l'ocupació de l'aeroport del Prat" Es decir se ponen estos dos hechos al mismo nivel...es decir al nivel ilegal y delictivo. Otra cosa que es que defendamos los delitos que satisfagan nuestros intereses, como es el caso los Pujoles y cualquier asalta bancos, o un crimen del estado islámico...
  20. Icona del comentari de: Jordi Tururù a novembre 04, 2020 | 20:16
    Jordi Tururù novembre 04, 2020 | 20:16
    l'única opció de victòria de la societat catalana, que és la desobediència. És la seva debilitat. I, tard o d'hora, acabarà essent la seva derrota. Pues dos azotazos en culo , castigado y a la cama sin cenar, la mejor receta para los niños caprichosos, egoistas, mal educados y mal criados. De toda la vida.
  21. Icona del comentari de: Jordi Tururù a novembre 04, 2020 | 20:23
    Jordi Tururù novembre 04, 2020 | 20:23
    Parece ser que en 1714 hubo una guerra de cagaluña con el resto de España y el resto de Europa, y en 1939 una guerra civil de la cagaluña húmeda con el resto de España y los aliados explcitos:Alemania e Italia e implicits Reino Unido. Es decir, la cagaluña humeda de tus sueños es aplastada siempre por los malvados castellanos... Sois patéticos...! y además mal formados (mal hechos?)
  22. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 04, 2020 | 21:08
    Gonzalo novembre 04, 2020 | 21:08
    Ángeles, Ángeles.... Vuelve al colegio.... Sigueises????? Que palabra es esa, indigente mental?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa