L’any passat -i l’anterior- Marc Màrquez no va poder celebrar el seu títol de campió del món des del balcó de l’Ajuntament de Cervera. La raó, pública i explícita, és que les grans marques que estampen els seus logos a l’equip Repsol Honda de MotoGP es van negar a què el seu patrocinat aparegués al costat de la pancarta en solidaritat amb els presos polítics catalans. És a dir que aquestes empreses van adoptar una posició política intransigent en defensa de l’ordre establert i en contra de la voluntat dels veïns de Cervera. Tal qual. El campió va haver de baixar a la plaça per fer-se fotos amb els fans que celebraven el títol mundial.

Els directius de Repsol van pensar que el millor per als seus interessos comercials era demostrar un alt grau d’intolerància contra l’independentisme català. Va ser la seva decisió i és la seva estratègia. Tot plegat, ordres emeses des de la seu corporativa -espectacular- del barri d’Atocha, a Madrid, inaugurada per l’aleshores Príncep d’Astúries l’any 2013. Dit això, una altra cosa és si aquest activisme polític és compatible -o no- amb ser el principal distribuïdor de combustible a Catalunya.

El fet és que ara són aquestes empreses les que han posat el crit al cel quan l’ANC ha difós una campanya de consum estratègic, una simple web perquè els ciutadans que ho vulguin tinguin més fàcil comprar productes o serveis a empreses catalanes lliures d’activisme espanyolista. Uns nervis que evidencien l’encert d’aquesta iniciativa i la utilitat estratègica d’un ús responsable del nostre consum.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa