L'hostessa ufana i superba

"Hi ha denúncies fonamentades -que Vueling no desmenteix- en què diversos membres de la tripulació de cabina han menystingut passatgers catalanoparlants"

Vueling és una companyia, amb seu al Prat de Llobregat, que ofereix una gran quantitat de connexions amb sortida o arribada a territoris de parla catalana. És més, en moltes ocasions tant l'aeroport d'inici com el de destí són dins de l'àrea lingüística del català, com és el cas dels -nombrosíssims- trajectes entre Barcelona i les Illes Balears. Una companyia aèria de les dimensions de Vueling gestiona les necessitats de milions de passatgers, amb competències lingüístiques molt diverses, o sigui que és imprescindible que el seu personal sigui capaç d'atendre bé com a mínim en els idiomes més freqüents que es trobaran entre el passatge.

 

Però no. Hi ha denúncies fonamentades -que Vueling no desmenteix- en què diversos membres de la tripulació de cabina han menystingut passatgers catalanoparlants només pel fet d'utilitzar la seva llengua dins d'un dels avions d'aquesta companyia. El darrer cas és el d'Espe Valls i el seu fill de cinc anys en un Barcelona-Porto, però hi ha hagut denúncies anteriors. Un fet que dona a entendre que Vueling té per política general desinteressar-se dels incidents que provoca la catalanofòbia d'alguns dels seus professionals.

 

 

És ben fàcil que la companyia s'informi del comportament de tripulació de cabina del vol VY8478. I encara ho seria més posar-se en contacte amb la passatgera afectada. Però més enllà de l'incident, dels incidents, és imprescindible que revisin les competències i l'actitud del seu personal. El client sempre té la raó, encara que sigui català.

 

Comentaris