Indult per a la Impala

"Només hi ha dues ciutats al món que tinguin la distinció d'haver col·locat un símbol movent-se pels seus carrers"

Se les sent arribar, amb aquell espetec tan peculiar de les motos de dos temps. Les veiem aparcades a les voreres, la majoria amb aquell dipòsit vermellíssim que contrasta amb el negre del quadre, el seient i el far. Te les trobes al costat, als semàfors, amb els seus pilots tan conscients del privilegi que els transporta, sovint per tercera generació. Només hi ha dues ciutats al món que tinguin la distinció d'haver col·locat un símbol movent-se pels seus carrers. Una és Roma, inimaginable sense una Vespa dins del pla general. I l'altra és Barcelona, sempre acolorida per la Montesa Impala.

 

La Impala és disseny, és repte i és l'única moto que ha estat indultada pel temps. Les més noves porten més de trenta anys treballant-se els carrers de Barcelona i les més antigues aviat en faran seixanta. Una mecànica senzilla i a prova de quilòmetres, sostinguda encara per tallers i mecànics que es neguen a jubilar-se i jubilar-les. És un record viu i actiu dels temps de glòria de les motos catalanes, d'aquelles Bultaco, Ossa, Sanglas, Derbi i... Montesa. No era la més espectacular, ni la que més corria. Potser era la més maca, això va a gustos. Però, segur, va ser la més fiable.

 

 

El valor especial de la Impala és la seva quotidianitat, que encara serveixi per anar a treballar o a estudiar, que sigui paisatge. Per això Barcelona ha d'indultar la Impala i n'ha de permetre el seu ús sense limitacions. Viva Montesa, deia la publicitat. Doncs això, que visqui.

 

Comentaris (9)
FRANK DUBÉ Fa 1 mes
UN AUTOBÚS PÚBLIC CONTAMINA COM 96 COTXES. I CIRCULEN AMB EL PROMIG D´UN 20% D´OCUPACIÓ. DIA I NIT. La guerra contra el cotxe va començar fa 40 anys. I sempre contra els més dèbils. I cada dia més engreixant les arques públiques amb sancions, parkingns i taxes. Un escandol!!
PARISÍ Fa 1 mes
La Colau "s'ha passau" tres pobles i alguna ciutat, sobretot la capital de la centralista França, governada per la no menys megalòmana Hidalgo. A Paris, els vehicles (motos incloses) d'abans del 2004 estan ja restringides a circular per la metròpoli, de 8-20H, de dilluns a divendres. Tots? No, no tots. Els vehicles HISTÒRICS (+25 anys) n'estan exempts i poden seguir circulant. Perquè ? Per evitar la "destrucció del patrimoni històric industrial" com s'ha dit des de l'Hôtel de Ville de la
PARISÍ Fa 1 mes
des de l'Hôtel de Ville de la capital francesa. Colau s'ho passa pel forro, i els vehicles històrics, patrimoni industrial indiscutible, no podran circular. Quina creu, aquesta Colau. Quanta estupidesa institucional. De la mateixa manera que ara plorem tots els edificis modernistes que es van tirar a terra (o destruir per les bombes nacionals), d'aquí uns anys es ploraran tots els vehicles històrics desballestats perquè un dia, una "fucking alcaldessa" megalòmana, va decidir que ja no fo
Impalas elèctriques! Fa 1 mes
El que hauria de fer algun català espavilat és crear una Impala elèctrica. Segur que triomfaria! amb el seu diseny colossal allunyat de les ortopediques motos elèctriques actuals i de les horribles bambes amb rodes japoneses. Ànims!
Xir Fa 1 mes
!Pero home, Cot, que et passa¡,¿ estas malalt?; tu parlant de motos, i no a favor de aixamplar el odi/nazionalisme.¿ Com ha segut aixo? ¿estas desencantat?. Ves en cuidao, que et se pot acavar el xollet del que vius
JordiP Fa 1 mes
No hi ha dubte de que els motors dos temps expulsen hidrocarburs a mig cremar. Per això els prohibeixin, sense pietat. Ara bé: protesto que la línia que marca els cotxes "més contaminants" sigui una data. És una arbitrarietat: hi han cotxes "molt contaminants" per dos mesos i cotxes de la mateixa sèrie que són "bons" havent estat al concessionari tres o quatre mesos. La ratlla l'hauria de verificar la ITV mitjançant l'anàlisi corresponent, amb marxa, si cal. Hi ha cap institució de l'a
Moto Club Impala Fa 1 mes
Moltes gràcies, escrit amb rigor i coneixement, un error en la falta de definició d'un col·lectiu com els classics, la falta d'una etiqueta identificativa ens portarà a eliminar dels carrers la Impala.
artur crespo xúquer Fa 1 mes
Xe: Atemptat dels polítics i funcionaris a la memòria dels que la feren: I contaminar, menys que qualsevol cotxe, es més petita. El motor de 1ª linia mundial, en realitat dissenyat pel "tio" Bultó
Moto Club Impala Fa 1 mes
El motor Impala es posterior a l'época Bultó, es va crear en posterioritat a la seva marxa.
artur crespo xúquer Fa 1 mes
Moto mite: Cafres polítics i funcionaris, xe: Contamina menys que qualsevol auto, (vehicle petit). Un atemptat a la memòria de tots aquells que la feren, començant pel "tio" Bultó, en realitat el dissenyador del seu fantàstic motor, 1ª linia mundial.
FRAN BCN Fa 1 mes
Encara flipo en el sentit de que, cap periodista hagi criticat la mesura de la Colau de restringir a circulació de vehicles suposadament "contaminants" i no critica tampoc que aquesta mesura afecta a famílies humils i jubilars amb poc poder econòmic ja que el seu cotxe es quasi l únic mitja per mou.re's...es comença la casa per la teulada com sempre, I quan hagi vagues o aturades parcials tindran nassos de prohibir també??....va anins i vull critiques...