Per què els japonesos celebren el Nadal al Kentucky Fried Chicken?

Nadal és sinònim de recolliment, d'estar amb la família, de sobretaules multitudinàries, de llargues converses amb multitud de destil·lats sobre la taula… És a dir, tot el contrari d'allò que ofereix un establiment de fast food com el Kentucky Fried Chicken. Una cadena que, al Japó, aconsegueix que es conformin cuades de gent davant dels seus establiments -de fins a dues hores-, que els clients hi reservin taula i que hi hagi una veritable obsessió per aquesta suposada delícia gastronòmica occidental.

I és que al Japó dels anys 70, país de majoria budista i sintoista, era impossible trobar-hi el tradicional gall d'indi que tot nord-americà té per tradició menjar. Explica la tradició que un treballador d'un col·legi religiós d'Aoyama va decidir canviar el gall d'indi per pollastre precuinat. L'encarregat de l'establiment en va prendre bona nota i va passar la informació als seus superiors. El 1974, la direcció comercial de KFC Japan va decidir-se a llançar la campanya publicitària "Kurisumasu ni wa kentakkii!" o "Kentucky per Nadal!", que va ser tot un èxit.

De llavors ençà, la popularitat de la cadena al país es va disparar, i actualment Nadal és sinònim de KFC. Aquests dies, la cadena col·loca als exteriors de cada establiment una imatge del seu fundador, el coronel Sanders, i el vesteix de Pare Noel, un "mix" qui tothom anomena "coronel Santa".

Actualment, el menú especial de Nadal de KFC -que inclou tant pastís com xampany- costa uns 3,336 yen (25,28 euros). Aquests dies és quan la cadena registra les majors vendes de tot l'any.








 
 

Comentaris