El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Destapen l’engany de ‘Sálvame’, amagar una estratègia comercial a l’audiència
  • CA

El 2015 ‘Sálvame‘ va fer una passa endavant i va anunciar que permetria als teleespectadors que enviessin informació sobre famosos. Va habilitar un número de telèfon per tal que tothom que conegués alguna primícia sobre un personatge conegut pogués col·laborar amb el programa del cor: “Si tens informació sobre algun famós i pots demostrar-ho, explica’ns-ho per WhatsApp en el 636 26 12 70″.

Un rètol que van mostrant cada tarda cada certa estona, per tal que la gent no s’oblidi que té aquesta opció. Una innovació que es va interpretar com un gest per poder apropar els teleespectadors al programa… i per tenir informació sense buscar-la.

Ara bé, ‘El Español‘ treu a la llum que darrere d’aquesta iniciativa hi ha una nova manera de treure diners. I és que cada cop que algú envia una informació al Whatsapp se subscriu, sense saber-ho, a una base de dades. El resultat? La cadena els omple de missatges de publicitat. Així es pot llegir en les bases legals, la típica lletra petita que no tothom es fixa en llegir.

'Sálvame' demana informació sobre famosos als teleespectadors Telecinco

‘Sálvame’ demana informació sobre famosos als teleespectadors / Telecinco

El número de telèfon comença a rebre un munt de butlletí de publicitat, sortejos i vendes de diversos productes de la cadena. El benefici real que obté la cadena amb això seria, doncs, ampliar la llista de contactes als quals enviar publicitat per sumar més ingressos.   

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa