El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Escàndol a Telecinco: demanen perdó després del boicot de 20 grans marques
  • CA

Telecinco ha estirat la corda fins ara, quan no ha pogut seguir passant de l’escàndol que envolta ‘Gran Hermano‘. No s’han pronunciat al respecte fins ara, quan han començat a perdre anunciants. La polèmica començava la setmana passada, quan tornava a l’actualitat el presumpte abús sexual que hauria patit Carlota, una concursant de l’edició de fa dos anys, per part d’un company. Va indignar moltíssim saber que el programa havia gravat la reacció de Carlota quan van posar-li per primer cop les imatges del presumpte abús. Quina necessitat hi havia? I el pitjor? Que la cadena no va actuar bé i no havia demanat perdó fins ara.

La productora s’ha pronunciat en un comunicat que arriba tard i que és conseqüència del boicot publicitari que han engegat una vintena de grans marques aquests últims dies. Nescafé, Nespresso, Nestlé, Mediamarkt, Schweppes, Nissan, L’Oreal París, Lancome, Aneto, Telepizza… Totes elles han decidit retirar la seva publicitat de la cadena durant la franja d’emissió del programa, un boicot que podria acabar amb el reality.

 Telecinco

No és el primer cop que Telecinco rep és objecte d’un boicot d’aquestes característiques. Cal recordar que en va patir a ‘La Noria‘, programa que van haver de cancel·lar perquè un munt de marques van retirar la publicitat després que entrevistessin la mare d’un implicat en el cas de Marta del Castillo.

Què ha dit la cadena en aquesta ocasió? Primer de tot ha volgut assegurar que prendran mesures: “Revisarem els protocols i reforçarem els equips a ‘Gran Hermano’ per afrontar possibles situacions de vulneració de drets. Mediaset Espanya lamenta profundament la confusió creada per la campanya denigratòria contra ‘GH’ sobre els fets que van passar dos anys enrere. Lamentem i reconeixem que va ser un error la primera comunicació en el confessionari i demanem perdó per això”.

Això sí, aprofiten per justificar-se: “En aquelles primeres hores i després de detectar que la concursant podria haver tingut relacions sexuals no consentides, la productora va activar els protocols establerts, va presentar de manera immediata la denúncia, va expulsar José María del concurs i va traslladar Carlota a un hotel on, acompanyada de psicòlegs independents i familiars, va estar perquè va decidir tornar al concurs. ‘GH’ sempre ha condemnat aquest tipus de conductes i hem col·laborat amb les autoritats per aportar les proves necessàries per a la investigació”. 

Les mesures que s’estan plantejant implementar? “Reforçar la privacitat del confessionari en situacions excepcionals, instaurar la política de zero alcohol i reforçar l’atenció als concursants durant i una vegada que hagin abandonat la casa”. Caldrà veure si els anunciants tenen prou amb aquest comunicat o si segueixen convençuts de la seva decisió de retirar la publicitat. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa